Avatar billede lalledenby Nybegynder
16. januar 2004 - 00:42 Der er 3 kommentarer

Autorotate - canon ixus 400?

Hey Folkens
Jeg har for nyligt købt et canon ixus 400, og er virkelig godt tilfreds med kameraet, men der er blot et problem. Kameraet har en såkaldt autorotate funktion, men når jeg kopierer billedet over på min computer er billedet ikke roteret. Jeg fatter ikke hvad der er galt. Når jeg ser billedet på kameraet er det roteret, både i det lille preview efter billedet er taget og i review mode. Har kigget over alt på nettet efter firmware, drivere til xp osv. Er der en indstilling i 'xp hent billeder fra camera eller scanner'-funktionen jeg har ovetset? TIA
- Leif
Avatar billede fastwrite Nybegynder
16. januar 2004 - 01:21 #1
Tror jeg ikke. Jeg er af den opfattelse (hårh, sikke et fint sprog), at den ikke gemmer informationen omkring din rotate. Du er nok nødt til at gøre det i et ekternt program - altså når du har smidt billederne over på din PC.
Avatar billede lalledenby Nybegynder
16. januar 2004 - 01:40 #2
den må da ha gemt det, ellers er der ikke nogen ide med autorotate funktionen. og btw gæt hvor dårlig canon's support er....
Avatar billede jesperhaun Nybegynder
16. januar 2004 - 13:43 #3
Årsagen er, at du skal bruge et download program, der understøtter din auto-rotate. Det gør Canons eget værktøj og Downloader fra http://www.breezesys.com/. Hvis du blot kopierer filerne på anden måde, bliver de ikke roteret.