Avatar billede thecrab Nybegynder
16. januar 2004 - 20:29 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hjemmeside lavet i Frontpages?

Jeg sidder og arbejder på en hjemmeside der er lavet i Frontpages. Og jeg ved ikke hvad det er for noget rod det program laver i html filerne, men jeg har hørt at Dreamweaver har en funktion der fjerne alt det rod...

Hvordan gør man det, hvis den findes?

Casper
Avatar billede bojohansen Nybegynder
16. januar 2004 - 20:33 #1
Commands-> Clean up html

Prøv den
Avatar billede espersen Novice
16. januar 2004 - 20:34 #2
Dreamweaver giver koden forskellige farver (hvis koden allerede er der) - ellers gør jeg oftest det at jeg markere området i "vis design" og derefter blot tilretter via de felter som kan redigeres.

DW er langt bedre end FP, som jeg har brugt indtil fornylig - men DW er dog noget sværere at bruge, men har samtidigt flere funktioner og muligheder.

Dette link med validering an også hjælpe til at finde fejlene:
http://validator.w3.org/detailed.html
Avatar billede espersen Novice
16. januar 2004 - 21:12 #3
Commands-> Clean up html  tager desværre ikke det hele ;-(

Men den er en god hjælp !  God gammeldags håndkodning kommer du nok ikke udenom når alle fejl skal fjernes !
Avatar billede bojohansen Nybegynder
16. januar 2004 - 21:45 #4
Man kunne jo prøve at køre Clean Up Word HTML bagefter.

Mener dog bare at der var en "Clean Up Front Page HTML" var med i DW 4.0
Avatar billede binderup Nybegynder
16. januar 2004 - 21:54 #5
inde på macromedia's hjemmeside (deres exchange) der kan du hente nogle extensions der kan rense enten en enkelt fil eller et helt site for frontpage rod.
Avatar billede bojohansen Nybegynder
16. januar 2004 - 21:55 #6