Avatar billede lysmosen Nybegynder
17. januar 2004 - 00:02 Der er 1 kommentar

Trådløs opkopling

Jeg har en 2048/512 ved cybercity men har lidt problemmer.
Jeg deler forbindelsen med 2 andre og alt udstyret er monteret
på loftet, jeg bor i et 1 plan hus jeg har en zyxel 650R og 2
stk dlink dwl 700ap den ene kør som acces point og den anden
som repeater.
1: Min ene nabo kør på repeateren men ryger jævnligt af og så  skal vi genstarte den så virker det igen.
2: Download hastigheden er kun på ca 25 kb/s, men hvis jeg står op på lofte ved accesspointet kommer jeg op på ca 65 kb/s men nu kommer det sjove hvis jeg kør uden om det trådløse og kør direkte
kabel fra routeren til computeren når jeg op på ca 230 kb/s.

Jeg håber at der er nogle hoveder der kan hjælpe.
På forhånd tak
Lars.
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. januar 2004 - 00:15 #1
De forlhod er meget almindelige. Trådløs rækkevide og hastighed er meget fhængig af lokale forhold, ting som aludampspær som isolering kan drastisk nedsætte hastigheden og rækkeviden. Alle elektriske apparater støjer og det har samme effekt på din rækkevide og hastighed.

Du kan gøre lidt ved det med retningsbestemte antenner og rigtig placering af accesspointet. Antennerne på accespoints er rundstrålenatenner, hvilket betyder at de primært stråler vandret. Hvis du placere dit accesspoint højere eller lavere end computerne, vil dette foringe forholdene meget.

Hvis du vil have hastighed, rækkevide og sikkerhed, så brug kabler. Du vil blive overrasket over hvor relativt let det er at trække kabler. Med lidt fantasi kan det også gøres pænt, og du kan få gigabit lan for det samme som trådløst koster