Avatar billede 3dmaxer.dk Nybegynder
17. januar 2004 - 01:33 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Count antal forskellige i en kolonne

Jeg har en tabel med kun 1 kolonne [nr]. Kolonnen består af en masse rækker, hvor mange er identiske. Kan man lave lave en statement, som tæller antal forskellige rækker - hvordan?
Avatar billede monmike Nybegynder
17. januar 2004 - 02:14 #1
select distinct skal du bruge i din select kommando
Avatar billede monmike Nybegynder
17. januar 2004 - 02:23 #2
Nu ved jeg ikke om det er php du skal bruge det til, men her er et kode eksempel til php.

$query = mysql_query("SELECT DISTINCT * FROM tabel");
$antal = mysql_num_rows($query);

$antal er så lig med antallet af forskellige tal
Avatar billede 3dmaxer.dk Nybegynder
17. januar 2004 - 02:29 #3
takker. Fandt også ud af at man kunne finde antal records ved at bruge group by.