Avatar billede larsmikkelsenruko Nybegynder
23. januar 2004 - 07:51 Der er 6 kommentarer

Hvilken (billig) backupsoftware understøtter Oracle på UNIX

Jeg søger efter en producent af backupsoftware, der kan tage online backup af en Oracle under UNIX (samt Exchange/MS SQL, Windows servere).
Udover Veritas NET Backup og Tivoli (der begge løber op i ca. en kvart milion for os), har du da erfaring med andre backup løsninger, der kan klare opgaven til færre penge?
Avatar billede snabeljan Nybegynder
23. januar 2004 - 15:32 #1
Hej Lars!

Det lyder mærkeligt at I med TSM skulle nå op på 250.000 da TSM faktisk er noget af det billigste backup/restore software (ca. 2500 for en backupserver m. 1 cpu). Naturligvis er deres (og alle de andre leverandørers) Oracle agenter også lidt dyrere (ca. 8800 / cpu) MEN er I nødt til at lave online-backup af Oracle. Mange virksomheder kan godt tåle at deres Oracle er nede et par timer, hvor man så laver et diskdump af databasen.

Men men men - der findes alternativer. BakBone har et produkt, som hedder NetVault. Dog synes jeg ikke det er nær så godt som f.eks. TSM. Legato Networker er også et alternativ. Men både TSM, Veritas og Legato er Enterprise produkter. BakBone er ikke enterprise ligesom HP Dataprotector, som også ville kunne løfte opgaven.

Men hvis du er interesseret i mere info, kan du jo vende tilbage...

Mvh
SnabelJan

Avatar billede skjoldby Nybegynder
09. juni 2004 - 22:37 #2
Hej SnabelJan
Hvor har du fundet priserne henne for TSM? Har ledt og ledt og ledt på nettet og har ikke fundet nogen priser.

/Skjoldby
Avatar billede snabeljan Nybegynder
09. juni 2004 - 22:46 #3
Hej skjoldby!

Det er såmænd fordi at vi i det firma, hvor jeg er partner, er vi fokuseret udelukkende på komplicerede backup / restore problematikker, samt storage. Vi er uafhængig leverandør af alle de gode backup/restore produkter. TSM er klart en af mine favoritter. Men det kan jeg snake om i timevis - dit spgm. var HVOR - vi er IBM Businiss Partner og har derfor vore værktøjer til at regne priserne ud i en håndevending. Hvis du er interesseret, så kan jeg da hurtigt regne en pris ud til dig. Jeg skal bare vide hvor stort jeres bibliotek er og hvor mange CPU'er der er i de servere, der skal tages backup af. Desuden hvormange cpu'er i servere, der skal have online agenter (f.eks. oracle)
Avatar billede snabeljan Nybegynder
09. juni 2004 - 22:48 #4
dvs. hvor mange cpu'er der skal tages LAN backup af og hvor mange der skal tages DB backup af (mail og db er samme pris). Har i derudover SAN backup, er der også agenter til det.
Avatar billede snabeljan Nybegynder
09. juni 2004 - 22:50 #5
Forresten - LARSMIKKELSENRUKO - vil du ikke lukke spgm., hvis problemet har løst sig selv!???

Mvh
SnabelJan
Avatar billede skjoldby Nybegynder
10. juni 2004 - 08:21 #6
Jeg kunne vel ikke få dig til at ringe til mig på 70205557. Bare spørg efter Lars Skjoldby.