Avatar billede kapsel Nybegynder
24. januar 2004 - 15:08 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

IBM batteri "reset"

Hej

Min batteri-indikator viser omkring 25% forkert vil jeg skyde på, efter den skriver 0% battery left, går der ofte en 10 minutter før den i virkeligheden løber tør.. Det er sket sådan efterhånden, og jeg kan ikke finde noget i BIOS som man kan "nulstille" batteriet med, eller hvad man skal sige, og jeg har heller ikke fundet noget software til det.. Er det overhovedet muligt?

Det er bare skide irriterende at den viser så skævt..

Jeg har en IBM T23 (1.13ghz, 512mb, 60gb, 1400x1050)

</kapsel>
Avatar billede Rune Sommer Mester
24. januar 2004 - 16:12 #1
Jeg kan forstå at det er en bærbar pc du omtaler.
Har ikke hørt om nogen steder man kan "resette" batteriet så det ikke viser forkert. Jeg tror mere det kunne være det program der viser batteriets levetid der lidt på afveje. Lidt ligesom at speedomederne i biler også konsekvent viser 5-10% for høj hastighed.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
26. januar 2004 - 09:53 #2
Netop til IBM kan man jo blandt ThinkPad utilities finde "Battery Maximizer Wizard". Denne kan du køre igennem for at se, om der kan gøres noget.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
26. januar 2004 - 09:59 #3
Du kan også åbne "Thinkpad Configuration" værktøjet.

Under menupunktet "Power Management" er der detalierede informationer om batteriet.
Avatar billede Rune Sommer Mester
13. februar 2004 - 14:27 #4
Kan du ikke lige lægge et svar selv til dette spørgsmål og så give dig selv pointsene igen, hvis du ikke deler dem ud ??
Og blev problemet løst overhovedet ?

Thorun
Avatar billede kapsel Nybegynder
01. januar 2005 - 22:17 #5
Ingen løsning