Avatar billede returnee Nybegynder
25. januar 2004 - 02:44 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Hvilket 32" widescreen TV skal jeg købe og hvor?

Hej Eksperter

Jeg står nu i den situation at mit gamle 28" er ved at kradse af.
Jeg har i et stykke tid ledt med lys og lygte efter er rigtig godt 32" widescreen tv, men det er jo ikke nemt for en med et kun begrænset kendskab til emnet.

Jeg har f.eks set et Prosonic 32" 100 HZ WIDESCREEN TV i Bilka, men er meget i tvivl om kvaliteten. (vil gerne høre nogle for/imod)
Jeg har hørt at nogle af de billige 100 HZ TV ikke er særlig gode/skarpe, men har ingen ide´om hvilke det er.

Jeg vil meget gerne have nogle forslag til hvilket TV jeg skal købe og hvor der er et godt tilbud. Mit budget ligger på ca. 4000,- kr.

TV'et skal helst køre 100 HZ og have s-vhs indgang, da jeg ofte ser film fra pc'en.

Så har du set at der et sted er et vildt godt tilbud, så send et svar. Helst med links til forhandleren (ikke producenten).
Jeg forventer nogle rigtig gode svar med gode begrundelser eftersom jeg har sat max point (200) på dette spørgsmål.
Mvh Returnee
Avatar billede togsverd1985 Praktikant
25. januar 2004 - 03:07 #1
er med på en kigger :)
Avatar billede ludo69 Nybegynder
25. januar 2004 - 03:44 #2
Allerførst... Hvis budgettet skal holde sig nede på ca. 4000 kr., og du ønsker 32" samt 100HZ, så er det begrænset hvor meget man kan kræve af kvalitet. Ved den pris har du næsten allerede valgt høj kvalitet fra....

Når det er sagt, så afhænger det jo selvfølgelig af hvor kræsen man er, og hvor meget kvalitet i det hele taget betyder for én. Du vil godt kunne finde et TV som lever op til dine krav i den prisklasse (ligesom det Prosonic du nævner), men så får du også kun hvad du betaler for. Hvis kvaliteten ikke er baggrund for dit primære valg, så vil du højst sandsynligt blive udmærket tilfreds med det, men hvis høj kvalitet er et krav, så vil du fortyde det, da dette kan fås for kun et par tusinde ekstra.

Forslag hertil:

JVC AV32H35 - 6989 kr. i Elgiganten www.elgiganten.dk
PANASONIC TX-28DK20 - 5998 kr. i NB Radio www.nbradio.dk

Begge disse TV lever op til alle dine krav, og JVC er tilmed med flatscreen, som jeg anser som en meget vigtig faktor (synes selv det er vigtigere end HZ). Jeg har selv dette TV, og er yderst tilfreds med det - desuden er designet utrolig flot. Panasonic er et MEGET godt tilbud - sat ned fra 8000 - og kan også klart anbefales. Et af markedets bedste til den pris. Fælles for begge TV er, at du er garanteret en god kvalitet til en yderst fornuftig pris.

Ønsker du alligevel at holde budgettet på de 4000, og samtidig vil fastholde de kravspecifikationer, som du nævner, så ville jeg slå til hos Bilka med det samme inden de er væk (det er de nok hurtigt). Det er jo ikke et dårligt TV, og det er ihvertfald meget billigt - det fåes nok ikke billigere.

Alt i alt skal du overveje om du er villig til at betale de ekstra penge for kvaliteten. Personligt ville jeg sige ja, men det kommer jo også an på hvor meget og til hvad man anvender sit TV.

Håber det kan hjælpe dig lidt videre i din søgen...
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
25. januar 2004 - 04:00 #3
Jeg ville jo  sige Philips, men der holder dit budget ikke.

Det er jo fedt at kan lade den optage når man skal på det lille hus, og derefter genoptager kiggeriet dog forskudt fra virkeligheden. Rart amed en indbygget "HD"
Avatar billede james_t_dk Juniormester
25. januar 2004 - 10:38 #4
Jeg ville jo sige Beovision 3 32" www.bang-olufsen.dk der er den vildeste lyd i de højtalere! Der findes ikke deres lige med mindre det hedder B&O!

Men desværre uden for dit budget.

Prøv dog at gå ind i en B1 butik (ikke 2tal eller fona).
Avatar billede lordhead Nybegynder
25. januar 2004 - 10:38 #5
Det Prosonic du taler om er faktisk okay. Jeg har det selv og er ganske tilfreds med det - og det fejler skam intet udover at det ikke hedder Samsung, Phillips eller Sony.

Og da især hvis dit budget ligger på 400 kr.
Avatar billede returnee Nybegynder
25. januar 2004 - 15:24 #6
Nordicwolf og James t dk...
Tak for jeres kommentarer, men når jeg skriver at budgettet er ca. 4000,- kr, så er det nok fordi, jeg hverken har råd eller lyst til, at bruge meget mere end 4000 på et TV.
Avatar billede Slettet bruger
25. januar 2004 - 23:50 #7
Du er egentlig heldig, at du får så mange relevante svar. Du har nemlig spurgt i en kategori, der er beregnet på spørgsmål om brug af Eksperten. Din første placering var meget mere korrekt. Denne type spørgsmål hører under "Diverse".

Til gengæld forstår jeg ikke, hvorfor du oprettede et nyt spørgsmål?

Og endelig er der ingen grund til at regne med, at man får flere eller bedre svar, bare fordi man smider mange point på. Hvis nogen bliver lokket til af de flere point, er det kun pointjægere, og de er ofte ligeglade med, om de giver svar, der kan bruges til noget.
Avatar billede returnee Nybegynder
26. januar 2004 - 02:00 #8
Tak, men overflødige kommentarer frabedes venligst.
Deriomod er jeg glad for svarene fra ludo69 og lordhead, som selvfølgelig begge har point i vente. Men gode råd og svar på den "oprindelige tråd" modtages selvfølgelig stadig meget gerne.
Avatar billede Slettet bruger
26. januar 2004 - 07:23 #9
Er det en overflødig kommentar at fortælle dig, at du er i den forkerte kategori?
Avatar billede freekyzone Nybegynder
11. februar 2004 - 19:14 #10
Er du i den prosklasse snakker vi om Prosonic (som er et okay fjernsyn)

Men jeg har ikke kunne finde et til den pris.. de ligger omkring 6000 de billigste (og der får du altså ikke meget kvalitet for pengene).

Havde du lidt mere at gøre med så se her:

Philips 32" 100 HZ Widescreen
- Pixel plus
- Dolby virtual souround
- Digital natural motion
- Model 32pw9308
Vejl. udsalgspris 15.999

Tilhørende tv-bord/sokkel
Vejl. udsalgspris 1.999

Total 17.998 kr.
Det kan fås for 12.300 kr. samlet fra nyt idag.

Der får du den nyeste teknologi, og nok det klareste billed der er lavet til dato.