Avatar billede madah Nybegynder
28. januar 2004 - 08:54 Der er 1 løsning

Adresserlister Active Directory / Outlook

Vi har i forbindelse med en sammenlægning af flere domæner startet med at flytte email på Exchange. Dvs. at der er blevet oprettet et nyt fælles domæne hvorpå Exchange og alle brugere er oprettet. Alle brugere forbinder så nu til den nye fælles Exchange server hvilket også fungerer fint.

Vi har dog et problem med adresserne fra de gamle domæner. De eksisterer stadig i nogle computerers Outlook. Altså de ser de gamle mail adresser og distributionslister. Har vi nogen mulighed for at fjerne disse oplysninger fra det eksisterende Active Directory indtil dette domæne er fjernet helt.

Eller bare tvinge Outlook til kun at hente adresselisterne fra det nye domæne.  Det fungerer hvis man sletter mail kontoen helt og tilføjer den nye server igen. Herefter henter den den korrekte liste men ser ud til at ændre sig selv tilbage igen til at hente fra logon domænet.
Avatar billede madah Nybegynder
15. februar 2004 - 20:27 #1
luk