Avatar billede bccinlove Nybegynder
28. januar 2004 - 23:07 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

mydoom virus fra min mail

Hejsa!

Jeg ejer domænet oyan.dk. Jeg er hele dagen blevet bombarderet med mydoom/novarg virusen (Norton har fanget dem alle). Men jeg modtager lige nu mange svar fra personer der har modtaget inficeret mail fra mit domæne (fx. dave@oyan.dk eller dan@oyan.dk) adresser som jeg ikke benytter.

Jeg kan ikke helt gennemskue, om der er tale om tilfældigheder at netop mit domæne er særlig udsat, eller der er tale om at speednames (hvor mit domæne bliver hostet) har en fejl, eller hvad der er galt!

Jeg har ikke kunne finde nærmere information omkring disse omstændigheder omkring afsenderadressen for denne virus.

Nogen der kan hjælpe?
Avatar billede bccinlove Nybegynder
28. januar 2004 - 23:08 #1
Og jeg skal lige sige, at jeg IKKE har virusen selv!
Avatar billede fcknet Nybegynder
28. januar 2004 - 23:19 #2
Jeg oplever det samme og har faktisk også overvejet om jeg er inficeret.
Dog vil jeg mene at eftersom den har sendt til dig tillader den sig også at sende fra email adresser med @ditdomain.
Avatar billede fromsej Praktikant
28. januar 2004 - 23:24 #3
http://vil.nai.com/vil/stinger/
Hent og kør Stinger, den skulle snuppe ormen, hvis i har den.
http://www.spywarefri.dk/virus.htm#mydoom
Avatar billede bccinlove Nybegynder
29. januar 2004 - 00:00 #4
Jeg er ikke i tvivl om, om jeg har den eller ej... har den ikke...

Der er Norton har fanget alt, men fuck hvor er den vild... jeg er mindst ramt 150 gange idag!!!!
Avatar billede aovergaard Nybegynder
29. januar 2004 - 00:14 #5
Og det er lige præcis det den er istand til at gøre, det med at lægge andre folks navne ind som afsender. Man kan ikke vide sig sikker, når man modtager mails fra venner og bekendte. Bedst af få vennerne til at oplyse oppe i emnet, om der er en vedhæftet fil eller ej, gør de ikke det, så ud med den mail uden at læse den. Det er et spørgsmål om opdragelse af opgangskredsen. *S*
http://www.bt.dk/krimi/artikel:aid=249424/
Avatar billede bccinlove Nybegynder
29. januar 2004 - 00:20 #6
ja, men jeg synes det er mærkeligt, hvis ormen er kodet til at danne tilfældige emailadresser, at den så nærmest alfabetisk kører igennem mit domæne... det startede i morges med anne har været over bill og bridget til dave, david, dan og er nu i gang med at få mail på adressen charlotte, chris, christian....
Avatar billede aovergaard Nybegynder
29. januar 2004 - 00:25 #7
Ja det er en af de vildeste virus vi har været ude for til dato. Der kommer jo desværre nok flere af slagsen i fremtiden.
Avatar billede bccinlove Nybegynder
29. januar 2004 - 00:27 #8
ja... har lige set senest målig fra de finske, de siger hver 9 mail nu.... der er satme vildt....!!!!
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
29. januar 2004 - 23:20 #9
Mhh det er godt nok en af de mere udspekulerede af slagsen :/

Den vedhæftede fil ender på en af følgende:
pif, scr, exe, cmd, bat eller zip

Den vedhæftede fil kan have et ikon, som et tekstdokument, hvis fil-efternavnet er .exe eller .scr ellers vil den have et standard-ikon

http://www.virus112.dk/index.php?page=artikel&artid=867
Avatar billede bccinlove Nybegynder
29. april 2004 - 14:57 #10
lukker