Avatar billede wormheart Nybegynder
02. februar 2004 - 01:42 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Mine harddiske forsvinder

Ok, jeg har et irriterende problem (i modsætning til alle de fornøjelige problemer min computer ellers giver :-P).

I dag da jeg skulle se hvor meget min computer havde nået i løbet af natten, var alting frosset. Jeg genstartede og startede et flere timer langt maraton hvor jeg ikke kunne få kontakt til mine harddiske.

Typisk manglede den ene harddisk på opstartsskærmen og computeren frøs hvis jeg brugte programmer, der krævede meget aktivitet på harddisken.
Jeg troede at den ene harddisk var død og afmonterede den, mens jeg geninstallerede Win XP på den anden. Der var nu (selvfølgelig) kun en registreret harddisk.

For at redde mine data på den anden disk, satte jeg den til igen som Slave og tændte computeren.

Nu kunne den ikke finde nogen harddiske overhovedet???

Efter at have nørklet lidt rundt og sikret at alle stik sad som de skulle, måtte jeg atter geninstallere xp.
Jeg kunne få forbindelse med den ene, men ikke den anden og med jævne mellemrum forsvandt de begge to.

Jeg gætter selv på et kabel-problem, men det kunne være at andre havde nogle erfaringer med denne type problem?

Mit styresystem er XP.

MVH

WormHeart
Avatar billede darkside Nybegynder
02. februar 2004 - 01:46 #1
Som du selv gætter på kabel problem, prøv at skifte kablet. :)
Avatar billede wormheart Nybegynder
02. februar 2004 - 01:52 #2
Hehehe... Ja, jeg har tænkt mig at købe et nyt i morgen. Jeg tænkte bare at hvis der nu sad et kvikt hoved og tænkte "Aha, det er symptomerne på en glursp-virus og man skal bare trykke cltr+A for at reparere computeren" - så ville det da være ærgerligt ikke at spørge! :-P

WormHeart
Avatar billede darkside Nybegynder
02. februar 2004 - 01:57 #3
Heh, sidder selv med samme problem, den ene disk har det med at forsvinde, det kræver dog kun en genstart eller 3 her før disken er tilbage, skal oxo ha købt nyt kabel! ;)

Havde dog oxo et andet defekt kabel på et tidspunkt, der skulle man være heldig hvis man kunen få begge diske til at virke uden at flå i kablet.
Avatar billede jan_man Nybegynder
02. februar 2004 - 03:31 #4
Har du evt. prøvet at anvende dit kabel fra f.eks. CD-rom drevet? (Hvis du altså har sådan et ekstra kabel, og selvfølgelig under forudsætning at din HD er ATA).
Avatar billede wormheart Nybegynder
04. februar 2004 - 22:43 #5
Argh...

Jeg har nu købt et nyt kabel og sat det i. Samme problem. Enten fryser den under opstart, eller også kommer der en blå skærm, der fortæller at windows fandt en fejl og computeren lukkes for ikke at skade den, eller også (sjældent) starter den op som normalt og jeg har adgang til begge harddiske.

Hvis jeg booter på winXp CDen og prøver en Repair, siger den at den ikke kan finde nogle harddiske.

Jeg tænker... eftersom jeg indimellem har adgang til diskene og de ser almindelige ud med de almindelige data... er det så ikke meget logisk hvis fejlen sidder i bundkortets stik?

Jeg har ikke dne store erfaring med harddisk fejl, men hvis en harddisk står af, stpr den så ikk normalt ret permanent af???

Eftersom det ikke er en konsistent fejl tænker jeg mere i retning en løs forbindelse end end harddisk fejl. Lige nu sidder jeg f.eks. og spiller Postal 2 uden problemer, men jeg har nol genstartet 10 gange og rodet med kabler før det gik så godt.

WormHeart
Avatar billede wormheart Nybegynder
12. februar 2004 - 22:53 #6
Aha! Løsning --> Købe en ny computer!

Case solved! :-P

WormHeart
Avatar billede jan_man Nybegynder
12. februar 2004 - 23:44 #7
Sådan kan man jo også gøre ;o) Det er en dyr løsning...men en løsning! Hehehe
Tillykke med din nye computer.