Avatar billede biodk Nybegynder
02. februar 2004 - 21:11 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Target i <script>

Hey, har lige helt glemt hvordan man eks.
echo "<script> open.( 'admin.php', 'main'); </script>";
får admin.php til at åbne i framen main?
Avatar billede biodk Nybegynder
02. februar 2004 - 21:18 #1
... altså, hva ska der indsættes før/efter open?
Avatar billede nute Nybegynder
02. februar 2004 - 21:19 #2
<script>
document.main.src = "admin.php";
</script>
Avatar billede biodk Nybegynder
02. februar 2004 - 21:48 #3
... virker ik?
Avatar billede nute Nybegynder
02. februar 2004 - 21:52 #4
parent.frames.main.src = "admin.php";

?

hvor prøver du at åbne filen admin.php fra ? en anden frame ?
Avatar billede biodk Nybegynder
03. februar 2004 - 15:39 #5
vil åbne den fra hjemmesiden ud i en bestemt frame.. i dette tilfælde en iframe
Avatar billede nute Nybegynder
03. februar 2004 - 15:49 #6
hmm... hvordan ser din "frame struktur" ud ? hva hedder dine frames og hvad hedder dine filer ? hvilken fil prøver du at åbne 'admin.php' fra ?

ligger din iframe på samme side som du prøver at åbne fra ?

Dette fungerer for mig:

<html>
<head>
<title></title>
</head>
<body>
<iframe id="main"></iframe>
<script language="JavaScript" type="text/javascript">
<!--
document.frames.main.location.href = "http://www.tv2.dk"
//-->
</script>
</body>
</html>

/nute
Avatar billede biodk Nybegynder
03. februar 2004 - 21:57 #7
virker ik ved mig.. i ka også hjælpe mig med dette forslag som jeg bruger i php:

echo "<script> window.frames['main'].location = 'admin.php'; </script>";

hvor ligger min fejL?
Avatar billede nute Nybegynder
03. februar 2004 - 22:07 #8
ikke fortæl mig at mit eksempel "ikke virker" hos dig. det kører fint !!

og istedenfor at sige "det virker ikke", kom hellere med en fejlbeskrivelse ... sker det noget eller sker det ikke noget. rebooter din maskine eller går din browser ned ? vises ikke noget i din frame eller vises der noget andet end dét du ønsker skal vises ? hvis du vil være sikker på ikke at få det til at fungere, skal du skrive "virker ikke"  ... vi er alle tankelæsere her inde :-/

skriver du ud din "echo" *før* eller *efter* din frame. hvis du skriver den ud *før* din frame, så er det klart det  ikke fungerer, for din frame er jo endnu ikke renderet.

prøv mit eksempel igen, og du vil se at det fungerer

/nute
Avatar billede biodk Nybegynder
04. februar 2004 - 15:02 #9
nute.. jeg vil gerne bruge mit eksempel.. men der sker ikke noget. og har nu smækket koden helt ned i bunden.
Avatar billede nute Nybegynder
04. februar 2004 - 15:33 #10
har du et link til din side (hvor jeg kan se den færdige HTML). alternativt ... hvis ikke HTML koden fylder en bondegård, post den her, så er det nemmere at debugge
Avatar billede biodk Nybegynder
04. februar 2004 - 16:12 #11
nederst.. aller nederst under </html> tag'et har jeg der under en kode:
    if ($usertype == "user")
      {
        header("Location:user.php");
      }
    elseif ($usertype == "coadmin")
      {
        header("Location:coadmin.php");
      }
    elseif ($usertype == "admin")
      {
echo "<script> window.frames['main'].location = 'admin.php' </script>";
}
      else
      {
      echo "Login falied";
      }
Avatar billede biodk Nybegynder
04. februar 2004 - 16:13 #12
hehe undskyld nute.. fandt lige selv fejlen.. pinligt :) du får points