Avatar billede jesperhaun Nybegynder
03. februar 2004 - 12:34 Der er 5 kommentarer og
3 løsninger

Konvertere PDF fra høj opløsning til lav opløsning

Jeg har brug for et værktøj, der kan konvertere PDF-filer. Vi har en del PDF-filer i høj opløsning (til tryk), der nu skal bruges på nettet. Brugerne skal her have dem i lav opløsning (screen). Det skal helst være et værktøj, der kan scriptes, så det kan konvertere filerne løbende som et job. Acrobat kan ikke gøre dette.
Avatar billede hammerhead Nybegynder
03. februar 2004 - 12:35 #1
Så vidt jeg ved kan du ikke gøre dette med en pdf fil - du skal bruge original dokumentet og generere en ny pdf.
Avatar billede impulze Nybegynder
03. februar 2004 - 12:38 #2
hmmm hvorfor at ikke gøre det i photoshop ?
Avatar billede spe Nybegynder
03. februar 2004 - 13:44 #3
Adobe Illustrator kan åbne og gemme som pdf og du kan indspille en action der gør det. Illustrator kan også batch konvertere en hel mappe ad gangen MEN ikke automatisk brugeren skal vælge mappe og action selv.
Dog kan en med forstand på Visual Basic eller Apple script afhængig af styresystem nok godt lave et script der holder øje med mappen og løbende udføre den action.
Avatar billede spe Nybegynder
03. februar 2004 - 13:54 #4
En anden metode:I Illustrator Åben en højopløse pdf, gem som eps indspil dette som en action. Batch-konvertere pdf-erne til eps og sørg for at de gemmes i en watchfolder til Acrobar distiller med en job-option der laver lavopløselige pdf-er.
Men er stadig ikke en fuld automatisk løsning.
Avatar billede jesperhaun Nybegynder
03. februar 2004 - 13:57 #5
Jeg kigger på Illustrator ideen. Jeg havde fundet et smart lille kommandolinjebaseret værktøj til 300 dollar, der ifølge producenten kunne gøre det, men det virkede reelt ikke. Filerne blev ikke mindre. Det var ellers den perfekte løsning, da det kunne scriptes.
Avatar billede staz Nybegynder
03. februar 2004 - 14:29 #6
I Acrobat reader kan du faktisk godt lave et batch job som gemmer alt i .ps (postscript) og så kan du dragger alle sammen over i distiller og konvetere dem til screen previews.
Avatar billede jesperhaun Nybegynder
16. februar 2004 - 12:35 #7
Tak for de gode svar, men jeg havde håbet at finde et kommandolinje-værktøj, som kunne scriptes.
Avatar billede jesperhaun Nybegynder
24. februar 2004 - 10:35 #8
Jeg lukker spørgsmålet nu.