Avatar billede hvid Nybegynder
05. februar 2004 - 05:51 Der er 7 kommentarer

Problemer med 2 computere.

Hej,

jeg har 2 computere, hvoraf den ene har en del problemer.

Normalt sidder de 2 computere på et lokalt netværk. De er samlet i en switch, der derefter kører ned til en router.
Begge computere kan komme på internettet, samt dele filer med hinanden over netværket.
Men mens den ene comp kører fint over både internet og lan med spil, msn, filesharingprogrammer samt div. andre applikationer, så kan den anden hverken det ene eller det andet.
I mangel af bedre ordforråd, vil jeg sige den ikke kan lave en direkte forbindelse udaftil.

Msn Messenger virker ikke på den, den kan ikke lave eller joine spil til på netværket og filesharing programmer virker ikke.

Computeren har følgende grundspecs:
1000 MHz amd onboard(ikke en joke - kan ikke skiftes)
ecs bundkort
onboard lan
1 alm realtek kort
Windows XP Pro(SP1)
Med nyeste windows update kørt.
Alle drivere er opdaterede.

Jeg havde først problemet med det onboar dlan, og har siden sat det nye kort i, men det har samme problemer.

Udover disse problemer med netværket har jeg prøvet at sætte de 2 computere sammen med et krydset kabel, hvor resultatet er det samme...
De 2 computere kan dele filer, men de kan ikke kommunikere gennem nogen applikationer.

Jeg synes jeg har prøvet det jeg nu kunne, men håber nogen kan hjælpe mig.

//HViD
Avatar billede riversen Nybegynder
05. februar 2004 - 07:26 #1
har du tjekket om firewall er aktiveret?
Avatar billede lauris Nybegynder
05. februar 2004 - 12:05 #2
Firewall skal være deaktiveret under netværksforbindelsens egenskaber
Har du kørt netværksguiden på begge pc'er ?
Avatar billede hvid Nybegynder
05. februar 2004 - 14:30 #3
Har ikke firewall aktiveret på nogen af maskinerne, og har kørt netværksguide op til flere gange. Kender de fleste almindelige procedurer for denne slags fejl, og har prøvet dem alle.
Det virker som om der er et eller andet deaktiveret på problemcomputeren... En service eller noget i den retning.
Avatar billede lauris Nybegynder
06. februar 2004 - 12:11 #4
Skal jeg forstå det sådan, at de 2 pc'er har kørt uden problemer, og at du på nuværende tidspunkt kun har problemer med den ene ?

Ang.problem pc'er: kan du logge på internettet ?
                  kan den se den anden pc'er  ?
Avatar billede sukos Juniormester
06. februar 2004 - 12:18 #5
har du tjekket i bios, at der ikke er et eller om brug af TCP/IP?
Avatar billede sukos Juniormester
06. februar 2004 - 12:21 #6
b.t.w. sad engang og rodede med et K7S5A bundkort. (osse et ECS)
Den ville bare ikke på nettet!
Købte et PCI netkort, og nu kunne jeg 1 ud af ti gange, men det gik langsomt.
Og da jeg flyttede PCI kort "væk fra" CPU, ja, så kunne den 5 ud af ti gange!
Resultatet blev en bytning af bundkort, og så "rykkede" det bare.
Avatar billede lauris Nybegynder
07. februar 2004 - 10:50 #7
Slutter herfra
Håber du får succes