Avatar billede amadeus Nybegynder
08. februar 2004 - 22:41 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Spørgsmål om telefoner

Skal bare lige høre om der var nogle der vidste hvilke frekvenser tonerne der kommer når man trykker på en tast på en almindelig telefon var? Og om det er perfekte sinuskurver osv.
Avatar billede htmlkongen Novice
08. februar 2004 - 22:45 #1
Altså tonen der kommer ud af en telefon er tonen A. Den svinger på 440 hZ . Kan du bruger det? :o)
Avatar billede amadeus Nybegynder
08. februar 2004 - 22:53 #2
Tjoe det passer da i hvert fald.... Er der ingen der tilfældigvis skulle have de andre ved hånden, eller har en elektronisk metronom som lige ku måle det?
Avatar billede htmlkongen Novice
08. februar 2004 - 23:05 #3
E er 329.6 hZ :)
Avatar billede htmlkongen Novice
08. februar 2004 - 23:05 #4
http://www.kanileaukulele.com/index14.html Står noget her om Herz osv :)
Avatar billede amadeus Nybegynder
08. februar 2004 - 23:12 #5
tjoeh... men jeg tror desværre næppe at resten af tasternes toner er bygget op på den måde... det ville jo os kun være logisk hvis der var 8 taster ;)
Avatar billede amadeus Nybegynder
09. februar 2004 - 00:31 #6
Avatar billede amadeus Nybegynder
09. februar 2004 - 13:04 #7
Så klartonen er ikke engang A :)
Det havde jeg ellers osse altid hørt.