Avatar billede diktator Nybegynder
27. januar 2001 - 18:00 Der er 9 kommentarer og
6 løsninger

Friske øjne på ....

Hej
Jeg har efterhånden set mig blind på Siten, så lidt hjælp her fra EkspertPanelets hårde hunde kunne være behjælpelig ::

http://Fredericia.CityIndeks.dk

Avatar billede mikkel.jor Nybegynder
27. januar 2001 - 18:04 #1
hvad skal vi hjælpe med?

/mikkel.jor
Avatar billede pstric Nybegynder
27. januar 2001 - 18:05 #2
Der mangler markering på menuen, af hvilket menupunkt man er over.

NAVIGATION :: Forside :: Nyheder er en god detalje.

Hvorfor står det hele i et lillebitte vindue. Afprøv det på en høj opløsning.

Venstre side bør ikke scrolle med.
Avatar billede pstric Nybegynder
27. januar 2001 - 18:06 #3
mikkel.jor>> Kig på kategorien ;-)
Avatar billede kapla Nybegynder
27. januar 2001 - 18:08 #4
Fin side
Avatar billede eagleeye Praktikant
27. januar 2001 - 18:15 #5
Søg i Fredericia_
Hvad er forskellen på Akupunktur og Akupunktør i drop-down menuen?

By-Kort.
Når man holder musen over, er musse pilen som ved et link. Men man kan ikke trykke.

Spil:
Jeg ville droppe 7-kabalen.
God ide med Quiz omkring byen. Jeg savner at få løsningen til spørgsmålet med det samme og vendte til jeg er helt færdig.

SMS:
Tjaa endnu en side med en SMS sender….

Links:
Links i fredericia kan jeg forstå. Men de andre er det ikke lige at tage munden fuld? De skal jo vedligeholdes.
Jeg får en scrollbar i links for der er flere en der kan vises i det relativt lille vindue.

Generelt:
Lav vinduet større. Der er jo plads nok.

Ganske god ide samt side(r).
Avatar billede repsac Nybegynder
27. januar 2001 - 18:17 #6
Du er ikke så lidt glad for kolonner hva\' ... ::
sms-siden: fontface er forskelligt fra de andre sider ...
Baggrunden i navigeringen ligner en eller anden lortefarve ... måske skulle du vælge en anden farve?
Info-siden er måske mere en hjælp-side, men hva\' fa\'en ... det fungere sq meget godt som det er!
Folk ved sq godt hvilken dato det er ...
\"Login til profil\" ... en god sammenblandet smøre af dansk og engelsk ... enten eller!
Nyheder: det ligner at der mangler noget over til venstre ... siden vælter ...

Casper

PS. Jeg må godt nok indrømme jeg er gået lidt i peditesser (hvordan staves det egentlig?) for at finde noget at \"brokke\" mig over ... god side; 10@13!
Avatar billede pstric Nybegynder
27. januar 2001 - 18:17 #7
Pænt billede i toppen. Det er fa... rart at se et site uden bannerreklamer!

Søgefunktionen styrer totalt! Det er nok den bedste søgefunktion jeg nogensinde har set.

Kortet er vældig godt. Det er en god feature med markeringerne, men jeg kan ikke finde ud af at zoome. Jo, nu har jeg fundet hjælpen. Det er ikke for godt, at den forsvinder så snart musen flyttes fra spørgsmålstegnet. Og på kortsiden er det meget irriterende, at der kun bruges så lidt af skærmen.
Avatar billede repsac Nybegynder
27. januar 2001 - 18:19 #8
øps ... petitesser ...
Avatar billede prodic Mester
27. januar 2001 - 18:24 #9
Well :

Fra en ende af :
Info->Tryk på søgning så sker der ingenting. Men på de andre gør der. Der virker forkert at venstre side scroller væk fra siden.
Marked->Der er så mange ting, at det virker uoverskureligt. Teksten er svær at læse bl.a. Lav et større mellemrum mellem punkterne.
Forum->Ingen store problemer.
SMS->Sig mig lige hvad laver den på sådan en side?? Og hvorfor er teksten anderledes i selve SMS teksten??
Bykort->Hvorfor er baggrunden nu BLÅ? og navigeringen virker første gang meget ulogisk - den kører den forkerte vej af hvad men forventer.
Men ellers en fin detalje.
Søgning->Virker tilsyndeladende fint nok.
Nyheder->Skulle den ikke placeres et mere logisk sted end helt der henne?
Og teksten er godt nok meget lille. Man skal åbenbart have 6/6-syn for at kunne se jeres nyheder.
Spil->Ja ja sjovt er det da, men er det sådan noget folk forventer at finde på en By-indeksside???
Links->Pæn opsætning i de forskellige grupper.
Tilmeld->Det var da godt nok en stor skrift i får brugt jer sådan midt i det hele.

Generelt->Topbaren..det ser meget forkert ud at nogle af billederne er fadede sammen og andre er afbrudt af en hård kant.
Farverne er fint afstemt, bortset lige fra de steder hvor jeg har nævnt dem.
Skriften er en anelse svær at læse for folk med et halvdårligt syn, mest pga størrelsen og den baggrundsfarve/skriftfarve i har valgt jer.

Karakter : 9@13
Avatar billede repsac Nybegynder
27. januar 2001 - 18:26 #10
\"Tandlæger, art for\"
\"VVS art. for\"
Der er lidt kludder i punktum og komma ...
Avatar billede mmp Nybegynder
27. januar 2001 - 18:40 #11
Jeg synes, at det er et ret flot site, men jeg er lidt ked af, at et andet site (som har fuld størrelse) bliver åbnet i det lille vindue på siten. Det gør det svært at se noget og jeg får en følelse af at ville videre pga det. Enten skulle det ligge i et popup vindue uden for eller åbnes i sit eget browser vindue.
Jeg kunne tænke mig, at der ved hvert søgte sted var et direkte link til hvor på kortet!!!! Så man ikke selv skal sidde og søge rundt. Eller at man på kortet kan søge efter gadenavn.
Avatar billede jakoba Nybegynder
27. januar 2001 - 18:50 #12
750 pixels ramme bredde giver lige præcis vandret scroll på min NS4.7. Hvorfor ikke 770?

Og hvorfor overhovedet fast bredde og højde, bortset fra billedrækken i toppen ser jeg ingen grind til at det ikke kan ligge i en tabel der justerer sig efter det vindue den får. Og billedrækken kan skaleres så den passer.

Der sker underlige ting når man klikke på den der \"flyt på kortet\" dims under \"bykort\". Nok NS igen.

Menu baren foroven er lovlig smal (lodret målt) ca en trediedel af bogstaverne er væk (Jeg bruger large fonts).

datoen foroven optager plads og gør ikke nogen nytte.

en lys gråorange under main-området vil gøre det behageligere at se på.

mvh JakobA
Avatar billede diktator Nybegynder
27. januar 2001 - 19:35 #13
Tak til alle for god feedback!
-nu er det lidt at komme igang med igen...

Min dagsorden ser nu således ud:

MENU
Markeringer på menuen.
Menu = Lorte-farve... hmmm, ja -du har ret og jeg har selv været meget i tvivl med den farve..
Problemer i NS4.7. med tabeller og fonts... jeg tror at jeg laver grafiske knapper istedet.

BYKORT
Bedre navigering og forklaring på Bykortet,
Med hensyn til ByKortet kan man ikke trykke men \'dragge\' derfor musen.
Baggrunden er blå, fordi det er vand, men vand kan jo ligesågodt være hvid, så det passer med det andet ;-)
Links fra søgninger til placering på kort er et godt forslag.

SMS
..er åbentbart noget lort?
-bruger det ikke selv, men troede at det var meget populært..?
Fonte justeres hvis punktet overlever.

OPLØSNING
Større vindue i det hele taget.
Siden forekommer som i alle giver udtryk for lille i en stor opløsning,
det vil jeg også se på.
(Den er pt. tilpasset IE 5, 800x600 på 14 tommer skærm)

DROPDOWN
Der er ingen forskel på Akupunktur og Akupunktør.
Det er op til den enkelte virksomhed hvad de vil kaldes
-Men jeg burde nok indskrænke valgmulighederne. Menupunkter til korrektur.

DIVERSE
Ok, jeg har en kolon-fetishme, jeg skal prøve at beherske mig fremover.
Login og dansk, ja men hvad er det smart at kalde, som alle kan forstå?
Nogle sider har problemer med scroll.

NYHEDER
Nyhederne vælter...
det er meningen at der skal være et nyhedsmodul fra kanal 94.
Virker det???

INFO
Søgning link på info bliver lavet.

MVH/D!ktator
Avatar billede jakoba Nybegynder
27. januar 2001 - 20:20 #14
Nej Nyhederne virker ikke ganske. Der står:
DR Kanal 94
FONT>
og så bar med oveskrift

Det er svært at debugge med alle de extra <font ... ></font>\'s (bruger du Frontpage?) men mon ikke det er pga den uheldigt placerede <div :  (sidst i anden linie)

          <TD width=\"57%\"><FONT face=\"Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif\"
size=\"2\"><FONT size=\"4\">Nyheder på CityIndeks:</FONT></<div
align=\"left\"><TABLE border=\"0\" cellspacing=\"0\" width=\"184\" bgcolor=\"FFFFFF\"><TR><TD><DIV align=\"center\"><TABLE border=\"0\" cellpadding=\"0\" cellspacing=\"0\" width=\"184\" bgcolor=\"#FFFFFF\"><TR><TD bgcolor=\"FFFFFF\"><DIV align=\"left\"><TABLE border=\"0\" cellspacing=\"0\" cellpadding=\"4\" width=\"100%\"><TR><TD><A href=http://www.dr.dk/nsapi.dr/newton/kanal94/reg_nyhed.exe?traad=53717&amp;site=kanal94&amp;bcat=400&amp;ecat=499 target=_blank><FONT size=\"2\" face=\"ariel,helvetica\"><FONT class=\"drhead\"> Underskud hos Travelmarket i Vejle</FONT></A></FONT></TD></TR><TR><TD height=4></TD></TR></TABLE><TABLE border=\"0\" cellspacing=\"0\" cellpadding=\"4\" width=\"100%\"><TR><TD><A href=http://www.dr.dk/nsapi.dr/newton/kanal94/reg_nyhed.exe?traad=53698&amp;site=kanal94&amp;bcat=400&amp;ecat=499 target=_blank><FONT size=\"2\" face=\"ariel,helvetica\"><FONT class=\"drhead\"> Tilhængere af butikscenter i Fredericia beskyldes for skjult dagsorden</FONT></A></FONT></TD></TR><TR><TD height=4></TD></TR></TABLE><TABLE border=\"0\" cellspacing=\"0\" cellpadding=\"4\" width=\"100%\"><TR><TD><A href=http://www.dr.dk/nsapi.dr/newton/kanal94/reg_nyhed.exe?traad=53709&amp;site=kanal94&amp;bcat=400&amp;ecat=499 target=_blank><FONT size=\"2\" face=\"ariel,helvetica\"><FONT class=\"drhead\"> Kommunale ledere på kvalitetskursus</FONT></A></FONT></TD></TR><TR><TD height=4></TD></TR></TABLE><TABLE border=\"0\" cellspacing=\"0\" cellpadding=\"4\" width=\"100%\"><TR><TD><FONT size=\"1\" face=\"ariel,helvetica\">© <A href=http://www.dr.dk/kanal94 target=\"_blank\"><FONT class=\"drcopy\">DR Kanal 94</FONT></A></FONT></TD></TR><TR><TD height=4></TD></TR></TABLE></DIV></TD></TR></TABLE></DIV></TD></TR></TABLE></DIV>font></TD>
Avatar billede diktator Nybegynder
27. januar 2001 - 20:37 #15
jakoba > Jeg bruger ikke FP og ovenstående HTML vil jeg heller ikke hæfte for!! ;-)

Jeg har blot modtaget et script fra Kanal 94:

<script language=JAVASCRIPT
src=\"http://www.dr.dk/nsapi.dr/newton/drnews.exe?site=kanal94&amp;boxsize=18
4&amp;boxcolor=FFFFFF&amp;pad=5&amp;drlogo=y&amp;newscnt=4\"></script>

Det virker ikke på Mac. Det har jeg gjort dem opmærksom på, så må vi se hvad der sker...