Avatar billede hjaelp Nybegynder
09. februar 2004 - 16:17 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Brugerens username

Hej
Er det muligt i asp at få brugerens %USERNAME% ?
jeg skal bruge det hvis folk er logged ind som noget specielt, så behøver de ikke at logge ind igen..

altså det brugernavn de har på den lokale maskine
Avatar billede muddi Praktikant
09. februar 2004 - 16:25 #1
Det er vidst ikke meningen at hjemmesider skal kunne indsamle den slags oplysninger.
Faktisk tror jeg kun det er muligt at få fat i brugerens Windows brugernavn, hvis du udnytter en ikke patchet sikkerhedsbrist hos brugeren.
Det er alt i alt ikke særlig fint at tilgå den slags oplysninger ... Hvorfor bruger du ikke cookies til at gemme brugerens login navn?

/Muddi :o)
Avatar billede hjaelp Nybegynder
09. februar 2004 - 16:28 #2
Det er til et sted hvor folk logger ind på maskinen, åbner siden, og så burde være logget ind, for ikke at skrive ens brugernavn og kodeord flere gange efter hinanden

og de samme personer sidder ikke ved den samme computer hver gang, så en cookie hjælper intet :(
Avatar billede muddi Praktikant
09. februar 2004 - 16:37 #3
Det tror jeg desværre ikke der er nogen løsning på... Det ville jo være katastrofalt, hvis man kunne få adgang til den slags oplysninger.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
09. februar 2004 - 16:42 #4
"for ikke at skrive ens brugernavn og kodeord flere gange efter hinanden"?
Brug:
Sessions - http://html.dk/tutorials/asp/lektion12.asp
eller
Cookies - http://html.dk/tutorials/asp/lektion13.asp
Avatar billede hjaelp Nybegynder
09. februar 2004 - 17:28 #5
du forstod ikke mit problem thesurfer....
det er ikke på 2 hjemmesider de skal skrive koden, det ene er windows-logon...

men det kan nok ikke lade sig gøre som muddi siger.. så jeg lukker det igen..
Avatar billede thesurfer Nybegynder
09. februar 2004 - 17:43 #6
Jeg mente 1 gang ved Windows logon, og 1 gang på hjemmesiden.. med det er åbenbart 1 gang for meget..