Avatar billede macavity Nybegynder
09. februar 2004 - 19:01 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

strøm til usb selv om pc er slukket.

Hej

Jeg har brug for at finde ud af hvordan man får slukket for strømmen på usb stikket når computeren er slukket.

som standard er der stadig spænding på når computeren er slukket.

der er tale om et MSI bundkort med ami bios og intels 845pe chipset.

på forhånd tak.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
09. februar 2004 - 19:12 #1
Skrivebordet -> Højreklik på denne computer -> Egenskaber -> Fanebladet "hardware" -> Klik på knappen "enhedshåndtering" -> Find og udvid listen "usb controllere" -> Højreklik og vælg egenskaber for "USB rodhub" -> Fanebladet "strømforsyning" -> Sæt hak i "Tillad computeren at slukke for denne enhed for at spare strøm"
Avatar billede macavity Nybegynder
09. februar 2004 - 19:23 #2
De flueben du nævner der er allerede markerede for alle de usb rodhub's der er, så det virker desværre ikke :-(
Avatar billede macavity Nybegynder
09. februar 2004 - 19:24 #3
og en rettelse - det er intels 845g chipset - men det gør nok ikke den store forskel...
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
09. februar 2004 - 19:52 #4
lyder underligt at der er hak i dem og at den så ikke slukker.
Avatar billede macavity Nybegynder
09. februar 2004 - 19:56 #5
er de flueben ikke hovedsageligt relevante hvis man sender den i noget standby eller hibernation, altså når det er windows der bestemmer?
Avatar billede bennyn Nybegynder
09. februar 2004 - 20:24 #6
Ved nogle bundkort skal denne funktion enables / Disables med en jumper, eller ved en parameter i bios
Avatar billede bennyn Nybegynder
09. februar 2004 - 20:28 #7
synes ikke jeg kan finde noget 845G, kun 845 GE, eller GV
Avatar billede bennyn Nybegynder
09. februar 2004 - 20:48 #8
Tror du skal kigge under power management features. Under Set wakeup events. Under USB wakeup S3 events. står den enabled eller disabled ?
Avatar billede macavity Nybegynder
09. februar 2004 - 23:34 #9
der er slet ikke noget om usb wakeup events, eller noget som helst om usb under powermanagement features - jeg tror du har fat i en anden bios?
Avatar billede bennyn Nybegynder
18. februar 2004 - 21:46 #10
kunne du så ikke lige tjekke din version ???
Avatar billede macavity Nybegynder
22. juli 2004 - 19:31 #11
gammelt spørgsmål lukkes.
Avatar billede bennyn Nybegynder
22. juli 2004 - 19:33 #12
Det er god kotyme, hvis man ønsker hjælp, at svare på de spørgsmål der bliver stillet.. Men jeg håber da du har løst dit problem
Avatar billede macavity Nybegynder
22. juli 2004 - 19:35 #13
Du har ret - beklager :(