Avatar billede monstermand Nybegynder
10. februar 2004 - 12:59 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

MySQL connection..

Hej

Lille enkelt spørgsmål. Jeg skal have brugt en MySQL database istedet for en Access database. Jeg har ladet mig fortælle at den eneste forskel er conn sætningen. Jeg har installeret MySql og odbc driver 3.51 (der er dog ikke konfigireret noget på denne).

Min connection sætning ser således ud: Conn.Open "Driver={MySQL ODBC 3.51 Driver};DATABASE=cpp;SERVER=192.168.1.4;UID=brugernavn;PWD=password;PORT=3307;OPTION=0;STMT=;"

Og jeg får følgende fejl:

Fejltype:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
[Microsoft][ODBC Driver Manager] Datakildenavnet blev ikke fundet, og der er ikke angivet en standarddriver.
/test/job_brief.asp, line 6

Hvad kan fejlen være? Jeg har altid brugt access, så det er godt muligt det er en dum fejl der er skyld i det.
Avatar billede cms Nybegynder
10. februar 2004 - 13:06 #1
Hmm.. jeg bruger følgende connstring:

"DRIVER={MySQL}; SERVER=min.server.dk; DATABASE=databasensnavn; UID=brugernavn; PWD=adgangskode;"
Avatar billede eagleeye Praktikant
10. februar 2004 - 13:09 #2
Køre det på din egen server? Og har du installeret MyODBC på den maskine som er web-server for driveren til mysql komme ind?
http://www.mysql.com/doc/en/Installing_MyODBC.html
Avatar billede monstermand Nybegynder
10. februar 2004 - 13:12 #3
Jeg får nøjagtigt samme fejl - hvad kan det skyldes?
Avatar billede monstermand Nybegynder
10. februar 2004 - 13:15 #4
ok, det vil jeg lige prøve. Jeg vender stærkt tilbage..
Avatar billede monstermand Nybegynder
10. februar 2004 - 13:42 #5
der er et problem. Jeg sidder med Windows 2003 Server. Inde i Bruger-DSN er der ingen drivere - på trods af at ODBC 3.51 driveren blev installeret problemfrit. Hvis jeg går ind og vælger "Add", og vælger MySql, kommer der en fejlmeddelelse:

Specified driver coluld not be loaded due to system error 126 (MySql ODBC 3.51 driver)

Siger det jer noget?
Avatar billede eagleeye Praktikant
10. februar 2004 - 14:05 #6
Nej jeg kender ikke windows 2003, men en søgning på google gav dette:
http://dbforums.com/arch/156/2003/8/882854
og denne:
http://article.gmane.org/gmane.comp.db.mysql.odbc/2812

Måske det kan hjælpe dig?
Avatar billede monstermand Nybegynder
10. februar 2004 - 22:21 #7
I skal have mange tak for hjælpen. Jeg har fået det fikset!

Eagleeye >> jeg skal lige have et svar ;)
Avatar billede eagleeye Praktikant
11. februar 2004 - 08:38 #8
Ok her et svar :)
Avatar billede monstermand Nybegynder
11. februar 2004 - 12:04 #9
Eagleeye >> Ved ikke helt om det er fin skik her på exp, men jeg ville lige fortælle dig at jeg har oprettet et spørgsmål (http://www.eksperten.dk/spm/463719). Jeg kan se at du engang har besvaret et spørgsmål for roenving som minder meget om det, men jeg er desværre ikke haj nok til at lave dit eksempel om så det passer til mine behov. HVis du kunne hjælpe mig er jeg villig til at slippe flere points.
Avatar billede richardr Nybegynder
26. februar 2004 - 23:39 #10
Hva var fejlen monstermand??? jeg får nemlig samme besked..