Avatar billede pon Nybegynder
11. februar 2004 - 12:34 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

bod: irq_not_less_or_equal

Jeg har installeret 2 x Windows XP på 1 pc, begge virker fint, så laver jeg et image af installationerne og installere det på en anden pc ( identiske pc´er ), så virker den ene windows installation ikke den kommer med BOD med beskeden IRQ_NOT_LESS_OR_EQUAL og genstarter.

Den anden windows installation virker fint.

Nogen der har en idé ?
Avatar billede cp1 Nybegynder
11. februar 2004 - 12:46 #1
Avatar billede serverservice Praktikant
11. februar 2004 - 13:24 #2
Her skriver de at det kan være en version af easy cd creator og directd som ikke er kompatibel med xp.
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;311466&Product=winxp
Jeg ville selv gætte at det var en ramfejl. prøv med nogle andre ram.
Avatar billede serverservice Praktikant
11. februar 2004 - 13:29 #3
Har du loadet bios defaults?
Avatar billede kalb Nybegynder
11. februar 2004 - 14:12 #4
Jeg havde lidt af det samme problem.
Det hjalp da jeg opdaterede min mus på leverandørens hjemmeside.
Avatar billede serverservice Praktikant
12. februar 2004 - 16:19 #5
jeg fik selv fejlbeskeden igår da jeg disablede mit netkort, hvorefter Harddisken slukkede.
Din fejl skyldes en manglende driver som tvinger en hardware til at lave en interrupt. de 2 pcér er altså ikke helt ens. måske sidder der et andet netkort elelr grafikkort i den dårlige.
Det du gør er at tage kortet ud, ganstart pcén og fjern devicen fra enhedshåndtering.
sæt kortet i igen start op og installaer den rigtige driver.
Avatar billede pon Nybegynder
13. februar 2004 - 08:35 #6
De 2 maskiner er 100% ens, det er 2 HP Vectra VLi8, samme hardware og det hele, jeg har loadet bios Defaults, jeg opdaterede bios inden jeg installerede, på begge pc´er.

Men det var et driver problem på den ene installation der gjorde det... ret underligt da begge installationer brugte samme drivere... men det var netkort driverne der lavede fejl.. så det var nok Dannyboyd der kom tættest på
Avatar billede serverservice Praktikant
13. februar 2004 - 11:21 #7
thx