Avatar billede radiohead Nybegynder
11. februar 2004 - 12:34 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Arbejd hjemmefra

Der er efterhånden mange steder på nettet, hvor man kan få sådan et "Arbejd hjemmefra/Vær din egen chef-job".

Eftersom jeg er arbejdsløs, har jeg overvejet det, som et midlertidig job. Jeg kan bare ikke helt forstå, hvordan en uerfaren person uden erhversmæssig erfaring, kan begynde at arbejde med en computer hjemmefra. Hvad kommer man da til at lave?

Nogle af jer der har prøvet det og kan fortælle lidt om det?

På forhånd tak..
Avatar billede korup Nybegynder
11. februar 2004 - 12:43 #1
Mange af disse "arbejder" er Multi Level Marketings firmaer..

så som:

World Games Inc
og
HerbaLife

Efter hvad jeg ved..

/korup
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
11. februar 2004 - 12:51 #2
Regn også med almindeligt fup og svindel. Du har bestemt grund til at være
kritisk overfor den slags tilbud.

Man kan groft sagt ikke tjene penge uden at kunne noget. Du vil sikkert få
mere ud af at sidde hele året og lave små, sjove julenisser efter eget design,
end ved at hoppe på et tilfældigt "arbejd hjemme"-tilbud ;)
Avatar billede radiohead Nybegynder
11. februar 2004 - 12:59 #3
Erik..
Jeg synes også det lyder lidt for godt til at være sandt.. I mine ører lyder det lidt som en gang propaganda..
Avatar billede espersen Novice
11. februar 2004 - 13:12 #4
og pas på med A-kassen ; alt arbejde skal som udgangspunkt modregnes i din understøttelse, dvs. salgsarbejde, udvikling og administration.
Det kan således blive en dyr affære, hvis ikke du kommer til tjene penge...
Avatar billede tobias28 Praktikant
11. februar 2004 - 13:12 #5
fuldstændig enig....http://www.project-21.org/p21offers.htm  har selv prøvet dette.....det handler om at man sælger det samme produkt til alle og du får faktisk ikke noget ud af det (fysisk)....produktet er det man sælger, men det er også det produkt din kunde sælger.... pyramidespil på et avanceret og kompliceret plan sådan at, det kan gøres lovligt....jeg sendte endda materialet til politiet og fik det svar, at det var fuldt ud lovligt, men at de ville råde mig til at lade være....penge kommer ikke ud af den blå luft...:-)
Avatar billede sad-peter-pan Nybegynder
11. februar 2004 - 13:15 #6
der er mange der har tjent rigtig mange penge på multi level marketing, men det tager noget tid og arbejde før det kaster penge af sig.

World games incorporated har et fiktivt aktiespil hvor man kan tjene rigtig godt. men far har firedoblet sin indsats siden han startede, men ligenu står det rimeligt stille.
Avatar billede radiohead Nybegynder
11. februar 2004 - 13:41 #7
Tak for jeres svar. Jeg tror bare jeg holder mig langt væk :)

Nu mangler jeg bare nogle svar, så jeg kan lukke spm.
Avatar billede jones_net Nybegynder
11. februar 2004 - 13:48 #8
Er WGI ikke ved at blive kulegravet af politiet? Synes jeg læste noget i JP om det... Så det er nok heller ikke en reel mulighed længere (har det nogensinde været det?)

/J
Avatar billede sad-peter-pan Nybegynder
11. februar 2004 - 15:37 #9
WGI er blevet checket flere gange af flere forskellige medier, stater og ting, og der er ikke noget ulovligt i det.
Avatar billede freeman Nybegynder
11. februar 2004 - 18:25 #10
WGI er også ok efter min vurdering. Jeg meldte mig til for 125kr.. købte så lidt aktier for 200kr.. altså 325kr..

Nu har jeg aktier for ca. 1300kr, pga. de er blevet splittet et par gange..

Jeg har haft dem i et års tid, og jeg er da ikke med for at tjene noget.. Synes bare det er sjovt, og en billig måde at spille med aktier.. :)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
11. februar 2004 - 18:37 #11
Aktiespil, ja. Penge kommer som nævnt ikke ud af den blå luft. Der ligger tilsyneladende
ingen produktion bag. Er pengene reelle? Kommer de fra folk, der har tabt penge?
Selv om det måske er lovligt, er det jo ikke sikkert man får overskud.
Avatar billede freeman Nybegynder
11. februar 2004 - 19:04 #12
Nej.. aktiespillet er fiktiv, dog skriver de noget om at det snart vil blive registeret på børsen i London, meen, det ved jeg nu ikke om jeg tror på..

Spillet køre egenlig ret ligetil... Det køre efter udbud/efterspørgsel. Jo flere der køber aktier, jo mindre er til salg. Brugerne(aktie-ejeren) bestemmer selv til hvilken sagspris han vil sætte dem til salg til(hvis han ønsker at sælge)..

Engang i mellem splitter de aktierne, så man får dobbelt så mange aktier, og så falder kursen naturligvis..

Men jo, erikjacobsen, pengene kommer fra andre folk som har købt aktier. Om de vinder eller taber, kommer jo an på hvornår/om de sælger...  Man kan IKKE være sikker på at overskud, selvom jeg trods alt tror på at online aktiespil a la WGI bliver mere populære/brugte i fremtiden, derfor har jeg ikke solgt mine aktier endnu...
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
11. februar 2004 - 19:52 #13
Så de penge nogen har i overskud, må andre have i underskud ;) Hvis altså der er reelle penge bag...
Avatar billede korup Nybegynder
11. februar 2004 - 20:07 #14
Efter hvad jeg ved kommer der hele tiden flere penge til i aktie spillet, da man skal købe aktier af en del af den løn der bliver udbetalt.
Det vil sige at efterspørgslen vil blive større så længe der er nye der melder sig ind for at spille eller sælge.

/korup
Avatar billede freeman Nybegynder
11. februar 2004 - 20:25 #15
korup> Korrekt, det er sådan det fungere... Nogle vil mene at det ikke er reelt at tjene penge på andre som mister dem, men det er jo ligesom alt andet.. tips, lotto etc. bortset fra, at der går mere til slutbrugeren :)

Dog skal det lige siges at WGI tager et aktie fee på 10% eller noget i den stil, pr. indkøb..
Avatar billede jones_net Nybegynder
11. februar 2004 - 22:44 #16
Her er et kort uddrag af en artikel fra Jyllandsposten:

-----
Bagmandspolitiet har opgivet at sigte tre medlemmer af WGI, men ikke desto mindre slår bl.a. ToldSkat fast, at spillet både er ulovligt og risikabelt at deltage i.

»Hvis man opbygger et salgsnet med pyramidestruktur, hvor produktet er spil om penge med indskud og gevinster, skal man have bevilling i Danmark efter tips- og lottoloven,« siger Morten Rønde fra ToldSkat.
-----

Jeg skal ikke gøre mig klog på juraen, men jeg kender 2, som er med i det, og selvom de har en masse penge på papirerne, så har de aldrig fået noget udbetalt:-(

/J
Avatar billede freeman Nybegynder
12. februar 2004 - 12:11 #17
Jeg tror nu også at det med man ikke må spille, er det ssamme med alle de udenlandske bookmakere som danskere spiller på.. Det er heller ikke loligt i Danmark... længe leve tips-monopolet :)
Avatar billede radiohead Nybegynder
09. april 2004 - 00:42 #18
.
Avatar billede popsy Novice
02. marts 2005 - 11:43 #19
http://www.bt.dk/krimi/artikel:aid=346260/  <-- Det måtte jo ske :)
Avatar billede trausser Nybegynder
03. marts 2005 - 20:32 #20