Avatar billede mynetwork.dk Nybegynder
17. februar 2004 - 13:25 Der er 1 løsning

UNC Share - MS FP Extentions

Hey alle jer kloge hoveder ;)

Jeg har en Windows 2003 server med IIS 6, jeg har lige installeret Frontpage Server Extentions 2002 og vil gerne "extende" et af mine websites med FP. Det skal så lige siges at alle mine websites ligger på en extern webserver, via et UNC share. FP skriver følgende fejl "Warning: Your FrontPage web content is stored on a UNC share. Anyone will be able to browse the content of your FrontPage web. To enable FrontPage's access protection, uninstall the FrontPage server extensions, reconfigure your Microsoft Internet Information Server to use a local partition and reinstall the FrontPage server extensions.
" Er der nogen som har en løsning på dette problem?

Jeg har forsøgt at lave et netværksdrev til den pågældende maskine også, så det ser ud som om at det er et lokalt drev, men så skriver FP "Cannot read or set the permissions for file, E:\mitdomaene\: initializing the SD failed."

Det skal så siges at den server som filerne ligger på er en Linux Debian maskine og der bliver de ved med at ligge. Så jeg vil ikke høre noget om at jeg bare kan ligge filerne over på Windows maskinen og køre sitet derfra.

På forhånd tak.
Avatar billede henrik_scheel Nybegynder
12. januar 2005 - 17:41 #1
Problemet ligger netop i at FPSE ikke kan styre rettighederne på din Linux. FPSE kræver at man sætte NTFS rettigheder op. Umiddelbart ville jeg anbefale at replikere data fra Linux til Windows. Derved kan du sætte rettighederne på Windows istedet.