Avatar billede christofferlee Nybegynder
18. februar 2004 - 19:36 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvad skal jeg vælge? grafikort eller ram?

Jeg har i lang tid kørt med noget halvgammelt hardware i min pc og jeg kunne slet ikke spille de nyere spil fordi den ikke var hurtig nok så jeg er nu begyndt at købe nyt hardware.

For ik så lang tid siden købte jeg nyt bundkort og processer: Gigabyte GA-8IK1100 og Pentium 4 Northwood 2.8GHz.
Jeg kan tydeligt mærke at min pc er blevet hurtigere
f.eks. næsten konstant 100fps i cs hvor den før var på 50-60. Men den trænger til noget mere så det næste jeg køber bliver enten grafikkort eller ram.
Lige nu har jeg radeon 7200 og Kingston pc2100 512mb ddr ram. Jeg har tænkt mig at købe Club 3D Club-3D GeForce FX 5900XT og
2 stk. Corsair pc3200 512 MB ddr ram som skal køre i dual.

Der går et par måneder fra jeg har købt det ene til jeg får råd til det andet og jeg køber først den ting der giver mig mest ekstra performance i spil.

Så her er spørgsmålet:
Hvilken af de to ting (grafikkort eller ram) vil gi den største boost i spil?
Avatar billede tobias28 Praktikant
18. februar 2004 - 19:41 #1
Jeg vil mene at det er grafikkortet...
Avatar billede tobias28 Praktikant
18. februar 2004 - 19:46 #2
512 mb ram er fint nok, men flere og hurtigere er selvfølgelig bedre....jeg tror dog på det superseje gfx du har fundet
Avatar billede christofferlee Nybegynder
18. februar 2004 - 19:51 #3
Jammen så bliver det nok gfx jeg køber først. Jeg venter lige lidt med points og ser om der er nogen derude der har en anden mening om det.
Avatar billede zhark Nybegynder
18. februar 2004 - 19:52 #4
Det kan ikke sættes ? ved det svar du har fået! Personligt betragter jeg desuden alt over 512MB ram som ~ pral! :)
Avatar billede christofferlee Nybegynder
18. februar 2004 - 19:57 #5
Ja det er vel pral men jeg vil gerne være sikret et stykke ud i fremtiden. Så jeg køber mere end jeg har brug for. Tobias28 du for dine points nu. Watch out 5900xt, here i come!
Avatar billede christofferlee Nybegynder
18. februar 2004 - 19:59 #6
øøh.. er mit internet bare langsomt eller gider den ikke at acceptere?
Avatar billede super_glenn Nybegynder
18. februar 2004 - 20:34 #7
Jeg ville helt klart vælge at købe grafikkortet først, det giver meget mere end at opgradere dine ram som zhark skriver er de sidste ekstra ram unødvendige jeg har fornyligt selv opgraderet fra før 512 mb til nu 1024 og jeg kan stort set ikke mærke forskel..:D
Avatar billede tobias28 Praktikant
18. februar 2004 - 20:51 #8
og slet ikke hvis det er cs og så videre....håber dit internet kommer til at virke :-)