Avatar billede flax Nybegynder
19. februar 2004 - 12:40 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Counter på en anbefal funtion.

Hej alle..

Jeg kunne godt tænke mig at få sat en counter på en anbefal funktion.

Jeg har en fil tip.asp, som ordner hele anbefalingen, med fra_mail besked og til_mail, og så kommer der en besked til en person fra en bruger af sitet.
Jeg kunne så godt tænke mig en counter på hvor mange bruger funktionen, dvs. sikkert noget med en tabel i min mysql database hvor den smider +1 ned hver gang anbefal funktion bliver brugt.
Jeg kan bare kigge i db indtil videre, så ikke nogen visning side af resultatet.

Self. kunne det være fedt hvis den samtidig kunne give mig oplysninger, så som beskeden som personen sender etc.

Nogen der har et eks liggende? MySql db og asp.

Takker for tiden.. !
Avatar billede mm12010 Nybegynder
19. februar 2004 - 13:14 #1
du skal bare lave en tabel i din db med et tal-felt og så eksekverer følgende sql hver gang du sender en mail:

strSQL="UPDATE counterTabel SET talKolonne=talKolonne+1 WHERE ID=1"
Avatar billede mm12010 Nybegynder
16. marts 2004 - 10:59 #2
finder du ud af det ?-)
Avatar billede flax Nybegynder
16. marts 2004 - 11:07 #3
yo,

Jeg havde ikke fået besked på du havde svaret første gang?
Når jeg kigger lige på det, tak for dit svar, kan være jeg sprøger igen
Avatar billede flax Nybegynder
16. marts 2004 - 11:07 #4
svar lige :-)
Avatar billede flax Nybegynder
20. januar 2005 - 23:20 #5
Svar lige så du kan få de her point, jeg er små flov over der er gået så langt tid..
Avatar billede mm12010 Nybegynder
21. januar 2005 - 07:47 #6
svar :o)