Avatar billede d797fni Nybegynder
20. februar 2004 - 09:57 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Hente data ind i et array?

Hej

Jeg sidder og skal videreudvikle et system til dokumenthåndtering. Systemet er bygget op mod Documentum med bagvedliggende SQL Server.

Som systemet er nu hentes data ind på siden rimelig langsomt.

Jeg forestiller mig derfor at man kan hente data ind i et array og benytte det til at vise, sortere osv. og på den måde speed systemet op.

Jeg ved ikke helt hvordan jeg gør det, og søger derfor lidt hjælp.

Det drejer sig om en tabel med 10-15 kolonner og ca. 50 rækker.
Avatar billede steen Nybegynder
20. februar 2004 - 10:09 #1
Du kan benytte funktionen getrows()

Når du har dine data i et recordset, kan du vupti oversøre den til et 2 dm. array..

Dim arrMineData
arrMineData = objRS.GetRows()
Avatar billede steen Nybegynder
20. februar 2004 - 10:36 #2
Var det noget du kunne bruge?

/Steen
Avatar billede d797fni Nybegynder
20. februar 2004 - 10:40 #3
Jeg er ved at kigge på det......det kunne godt være. Jeg skal lige have styr på syntaxen og hvordan det hænger sammen med Documentums query syntax.
Avatar billede kanyle Nybegynder
20. februar 2004 - 11:35 #4
For Documentum-relaterede spørgsmål kan jeg stærkt anbefale dig:
- http://forums.contology.com
- http://www.dmdeveloper.com (er pt. nede)
- Documentums egne support-fora

Håber du kan bruge det.

/kanyle
Avatar billede kanyle Nybegynder
20. februar 2004 - 11:36 #5
Og selvfølgelig de talrige Documentum manualer der findes ;-)
Avatar billede d797fni Nybegynder
20. februar 2004 - 12:26 #6
kanyle: Jeg kendte ikke contology.com men de andre bruger jeg.
Avatar billede d797fni Nybegynder
20. februar 2004 - 12:28 #7
kanyle: har du erfaring med Documentum ? Jeg fatter ikke hvorfor den henter mine data så langsomt !!
Avatar billede kanyle Nybegynder
20. februar 2004 - 12:41 #8
Jeg ville ikke sige, at Documentum generelt er langsom til at returnere rækker, så det må være din kode den er gal med :-(

Har ikke erfaring med at kode imod Documentum, men har arbejdet meget med et par Documentum produkter de sidste par år....

/ kanyle
Avatar billede d797fni Nybegynder
20. februar 2004 - 14:14 #9
hmmmm, tak for input'ene
Avatar billede kanyle Nybegynder
20. februar 2004 - 14:34 #10
Bare af interesse: Hvad sidder du og leger med Documentum for? Hvilken version arbejder du med?

:-) kanyle
Avatar billede d797fni Nybegynder
20. februar 2004 - 15:01 #11
Det er documentum 4i (4.2.3 tror jeg).

Jeg er ny med Documentum, så jeg lærer stadig....*s*
Avatar billede d797fni Nybegynder
20. februar 2004 - 15:01 #12
Det bliver brug til dokumenthåndtering
Avatar billede kanyle Nybegynder
20. februar 2004 - 16:21 #13
Heldigt - det er jo også det, man *bør* bruge det til :-)
Kunne det være en idé at opgradere til 5.2.x - her er der masser af lækker funktionalitet som ikke findes på 4.x platformen