Avatar billede empty2 Nybegynder
24. februar 2004 - 09:30 Der er 7 kommentarer

Hvordan virker Scrollpane?

Hey alle experter.....

Har et lille spørgsmål, ang hvordan man sætter både tekst og grafik ind i scrollbaren?

Hvis det er for meget at skrive om, kan en af jer så ikke give mig et link til en scrollbar som man bare kan hente ned, kopiere fra den lokale film, kopiere den og sætte den ind i min....

OG den skal både indeholde tekst og grafik...

Tak på forhånd...
Avatar billede cdc Novice
24. februar 2004 - 09:41 #1
Avatar billede empty2 Nybegynder
24. februar 2004 - 09:46 #2
Hvordan skulle det tolkes?

Den ser sku godt ud....  Men jeg kan jo kun kigge på den....
Jeg har bare brug for en scroll som kan indeholde både grafik og tekst, så er jeg tilfreds... OG hvis det er den og der er en som kan give mig .fla filen, så vil jeg være evigt teknemmelig og i 150 rigere :)
Avatar billede cdc Novice
24. februar 2004 - 09:50 #3
sorry, så så ikke det var flash kategorien, dette er javascript. men den øverste virker
Avatar billede cdc Novice
24. februar 2004 - 09:55 #4
Avatar billede cdc Novice
24. februar 2004 - 10:00 #5
er dette samme problem: http://www.eksperten.dk/spm/467969
Avatar billede _k Nybegynder
24. februar 2004 - 10:19 #6
Lav det da selv, så bestemmer du selv hvordan det skal se ud, og kan lave et nyt næste gang du har brug for det:

1: Lav et mc. Inden i det mc placerer du din tekst og dit billede.
2: Slet dit mc igen, eller kyl det off stage (det ligger stadigvæk i librariet, og det er den udgave vi skal bruge)
3:Åbn dit library (ctrl-L) og højreklik på dit nye mc
4: Vælg linkage og vælg "Export for ActionScript" (læg mærke til identifier-navnet)
5: Smid et scrollpane ind på stagen og giv det instansnavnet "pane"
6: I main timeline skriver du på samme frame som scrollpanet ligger:

pane.contentPath = "navnetPåDitMC";

7: Klap i hænderne af dit nye seje scrollPane ;o)
Avatar billede pallenoc Nybegynder
24. februar 2004 - 10:43 #7
Her kan du se et eksempel på et hjemmelavet scroll...næsten lavet som _k beskriver:
http://ab.inforce.dk/sw951.asp