Avatar billede nnancke Nybegynder
27. februar 2004 - 09:25 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Symantec og Windows XP.

Jeg leger lidt med central opdatering af clienter med Norton antivirus/Symantec.
Jeg har maskiner med Win98,2000 og Xp, på mine xp maskiner får jeg følgende fejl: Unable to detect the standard network share, ADMIN$ (maskinnavn)The network path was not found.

Jeg har fulde rettigheder på winXp maskinen og admin$ sharet er et systemshare, hvad er problemet??.
Avatar billede leif Seniormester
27. februar 2004 - 09:45 #1
Logger du ind som Administrator ??? Jeg admin$ kun kan tilgåes som Administrator og hvis I logger på Domæne så folk medlem af den globale Administrator gruppe.
Avatar billede nnancke Nybegynder
27. februar 2004 - 09:55 #2
Jeg har prøvet at logge ind som admin, uden effekt. Alm. bruger har jeg sat som lokal admin, burde det ikke være ok?.
Avatar billede tdi Juniormester
27. februar 2004 - 10:00 #3
Jeg sad med samme problem i går. Win2000 gav ingen problemer, men de maskiner der havde XP gav den samme besked som Nnancke omtaler!!
Avatar billede leif Seniormester
27. februar 2004 - 10:02 #4
Hvad med at lave et Skjult share selv som du kan sætte op som du vil ???

Ellers prøv at tilgå c$ som også er der !
Avatar billede nnancke Nybegynder
27. februar 2004 - 11:39 #5
Følgende settings er gennemgået og fundet i orden på min opsætning:
1. VPHOME er sharet og rettigheder i orden på SRV.
2. C$ og ADMIN$ eksisterer og rettigheder OK.
3. NetBIOS protokol installeret.
4. Ændring i Regedit: HKEY_Local_Machine\System\CurrentControlSet\Services\LanmanServer\Parameters - AutoShareServer sat til "1".
5. WinXP Internet Connection Firewall deaktiveret.
Det var alt :-), ovenstående er tilrettet efter Symantec konwledge base dokument.
Avatar billede nnancke Nybegynder
22. marts 2004 - 17:15 #6
Jeg har fundet fejl kilden og rettet denne.
Der var tale om en Cisco VPN klient som skulle opdateres til nyeste version, og så var det løst.
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. august 2005 - 22:26 #7
Husk at lukke...