Avatar billede cp1 Nybegynder
27. februar 2004 - 21:04 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Automatisk lukning af brugere med mere end x antal points ude

Hej Folkens ;)
Sad og tænkte på om jeg er den eneste der syntes
at det er sk*de irerterende at skulle tjekke spørgere
inden man hjælper (for ikke at hjælpe ud i den blå luft og spilde sin tid)og om det for filen ikke er muligt at autolukke sådanne
brugere efter en advarsel ? Vi sidder jo her fordi vi er flinke folk og det syntes jeg ikke de andre er...
hvor mange point det lige skal være 500-1000 måske ?
Mvh /cp1
Ps.Efter det dejlige karma system er kommet tør man jo dårligt be folk om at lukke deres spørgsmål...
Avatar billede hcma Novice
27. februar 2004 - 21:11 #1
tror ikke points skal være afgørende, snarere en tidsbegrænsning eller max. antal åbne spørgsmål.
Hele problematikken vedr. åbne spørgsmål har være oppe at vende gang på gang, og vi må jo så håbe at admin tager action og "lytter" til forslagene. Det bliver jo nok et kompromis mellem mange faktorer, men kan vel kun blive bedre (særlig for os med lav "irritationstærskel  ;o))
Avatar billede cp1 Nybegynder
27. februar 2004 - 21:28 #2
catbody> tjae, det ka så godt være at det ikke skal gå på pointene men jeg tror at hvis det skal være mange faktore til stede blir det aldrig til en sk*d.. man ku jo evt i oprettelsen af brugere gøre dem op mærksom på at efter 10 spørgsmål foreks. ikke lukkkede, blir de auto lukkede uden mulighed for at oprette samme bruger igen, for i de mindste at få lidt konsekvens på E... og "gamle" brugere ka jo snildt få den samme meddelelse via e-mail..
Avatar billede hcma Novice
27. februar 2004 - 23:12 #3
jeg er slet ikke uenig med dig. Bliver også af og til hamrende sur over at man ikke kan få lukket besvarede spørgsmål, og til dels også kommenterede, efter en hvis periode.
Jeg tror simpelthen at der skal en form for tidsbegrænsning på m.h.t. "åbnings-tiden"
F.eks. at der ved åbne men besvarede spørgsmål, skal sendes en reminder til spørgsmålsstilleren. Og at åbne men ikke besvarede spørgsmål helt automatisk slettes efter et stykke tid.
Evt. skal spørgsmålsstilleren så ikke kunne oprette nye spørgsmål før han/hun har afsluttet de gamle.
Avatar billede hcma Novice
27. februar 2004 - 23:13 #4
per definition kan og bør alle spørgsmål kunne lukkes, enten ved accept at svar fra andre eller af svar fra sig selv.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
28. februar 2004 - 00:19 #5
I det tidligere eksperten.dk der blev der sendt en remindre ud til brugere der havde åbne spm ældre end 1 måned.

At "slette" ikke besvarede spm vil ikke hjælpe noget, da spm'et stadig vil være der i databasen og måske har brugeren ikke været online et stykke tid (det ses jo flere gange)
Så sletning, deaktivering, ect er ikke en feature der vil komme langt iforhold til max oprettede spm eller andet.
Avatar billede cp1 Nybegynder
28. februar 2004 - 17:47 #6
tak for jeres meninger ;)