Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
29. februar 2004 - 16:06 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Blå skærm, ingen skrift, ingen fejlmeddelelser..

Ok, nu må jeg indrømme det generer mig liiiiiidt for meget.

P.t. spiller jeg ikke andet end Medal of Honor - Spearhead, så jeg kan ikke umiddelbart sige om problemet dukker op i.f.m. andre spil, men sagen er den at jeg efter 5 min til 2 timer modtager en fiiiin bblå skærm og IKKE andet.

Nogen der kender til noget tilsvarende?

System:

P4 NW 2,6@3,25Ghz
ASUS P4C800 Del.
512Mb Kingston HyperX DDR500
Sapphire ATi Radeon 9800Pro

Max temperatur under load er 48º og den ubrugelige idle-temperatur er ca. 30º.

Alle drivere er de nyeste og blablabla :o)
Avatar billede magictouch Nybegynder
29. februar 2004 - 16:14 #1
Og patchet;) hvor tjekker du temp?
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
29. februar 2004 - 17:25 #2
Temperaturer stemmer overens i ASUS Probe, BIOS og SpeedFan... Tro mig, hvis der er noget der kan opdateres, er patchen ikke blevet frigivet :oP
Avatar billede magictouch Nybegynder
29. februar 2004 - 17:41 #3
Selvfølgelig tror jeg dig;) Så er det altså patchet?
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
29. februar 2004 - 18:57 #4
spillet er opdateret på kryds og tværs, det samme er XP...

Ved du om der er nogle kendte ATi-problemer i.f.m. MoH:AA Spearhead?
Avatar billede magictouch Nybegynder
29. februar 2004 - 19:51 #5
Kan ikke finde noget, men prøv at kig lidt på den side her:http://www.nvnews.net/tweaks/tweaks.shtml
Avatar billede serverservice Praktikant
29. februar 2004 - 22:54 #6
umiddelbart vil jeg mene at din max load på 48` er for lav. Ved ikke om det løser gåden at hæve det til f.x. 60`?
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
01. marts 2004 - 13:55 #7
Øh... Hvordan skal jeg lige hæve den højeste temperatur på CPU'en, siger du? Eller er der noget, jeg har misforstået???

Tjekker lige de tweaks :o)
Avatar billede serverservice Praktikant
01. marts 2004 - 13:58 #8
Det gør du i bios, men jeg ved som sagt ikke lige om det er der problemet ligger, men måske
Avatar billede serverservice Praktikant
01. marts 2004 - 22:13 #9
Vi har vist misforstået hinanden , jeg tænker på max temp. grænse for cpuén som kan indstilles i bios. ,
men den blå skærm er det ikke en stop error?
HVis du kører i en høj opløsning er det måske derfor du ikke kan se skriften?

Her er hvordan du laver en dump af stop erroren
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;314103&Product=winxp

Endelig bør du gå i fejlloggen og læse dem med rødt. send fejlbesked og eventid herind så kigger vi på det. LÆg især mærke til dem som gentager sig....
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
02. marts 2004 - 02:00 #10
Mente nu også nok vi var gået fejl af hinanden et sted! :o)

Grænsen er sat til 75º og burde ikke volde problemer.

Den blå skærm giver ingen oplysninger, overhovedet! Opløsningen er 1152x864 og problemet er det samme om jeg kører 1024x768 eller 800x600

Har fundet dump-filen, men hvorledes hiver jeg informationen ud af den?
Avatar billede serverservice Praktikant
02. marts 2004 - 11:26 #11
Jeg ved ikke lige nu hvordan man læser dump filen. Der står i artiklen at man skal sende den til Microsoft. Vender tilbage når jeg ved det.
Indtil da bør du gå i fejllog/system log. og se hvilke der står med rødt. Send event id og kommentar herind, så ser vi på det.
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
02. marts 2004 - 22:51 #12
Under system er følgende fejl registreret:

DCOM - hændelse 10005
atapi - hændelse 9

Program:

Eventsystem - hændelse 4609
VSS - hændelse 8139
TrueVectorService - hændelse 5007
Avatar billede serverservice Praktikant
02. marts 2004 - 23:03 #13
Her atapi eventid 9. skriver han at der er en jumperkonflikt mellem cdrom drev, og de bør indstilles til master/slave.
http://www.eventid.net/display.asp?eventid=9&source=atapi
4609 giver flere forslag bl.a msblastervirus http://www.eventid.net/display.asp?eventid=4609&source=
5007 har du zonealarm? http://www.eventid.net/display.asp?eventid=5007&source=TRUE+VECTOR+SERVICE
Avatar billede serverservice Praktikant
02. marts 2004 - 23:06 #14
Jeg fandt intet på eventid 8139 . er der nogen beskrivelse med?
Avatar billede -hyber- Nybegynder
02. marts 2004 - 23:09 #15
kreidlerhansen > Undskyld jeg forstyrrere din tråd. Men det grafikkort du har :) er det ik kanont? har selv tænkt på at gå ud og invistere i det! Er det pengene værd! hehe?
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
03. marts 2004 - 05:51 #16
Heh... Har kun en brænder siddende i maskinen, men jeg skal ikke udelukke det er en gammel fejl, jeg har nævnt! :o) Tidligere havde jeg nemlig monteret min brænder (sat som master) FØR CD-drevet (slave) på kablet - det fandt jeg ud af, da jeg pillede skidtet ud for nylig :o)

Har scannet for MSBlaster og den er ikke på min computer...

5007: Jeps, jeg har ZoneAlarm :oP

Ingen beskrivelse på 8139, udover den angivne VSS, men det tror da pokker du ikke kan finde noget på det, når jeg har læst forkert! 8193 er den rigtige kode og det er tilsyneladende en intetsigende fejl:

http://www.eventid.net/display.asp?eventid=8193&source=

Hyber >> Pengene værd? Tjah... Godt spørgsmål! På sin vis mener jeg at dets ydelse er lidt overvurderet. Nok er min score i 3dmark2001 omkring 18.000 points med alt muligt skrammel i baggrunden (19.500 points uden andet end 3dmark kørende + de ting XP kræver for at fungere)
3dmark03 leverer 6.000 points uden videre besvær.

Hvis du er hardcore gamer og absolut VIL køre i kæmpe opløsninger + bruge max detaljer og fuld AA og ASF, kan det svare sig - ellers kan du lige så godt spare pengene og "nøjes" med f.eks. et 9600XT og så vente til næste generation af grafikkort dukker op.
Et 9800Pro har mere blæreværdi end det er funktionelt, enten ved at man kan få nogle gode benchmarks eller fordi man kan sige til sine kammerater at man har noget af det bedste på markedet.

Som med alt andet, er du nødt til at gøre klart for dig selv, hvad du egentlig skal bruge det til. Dine frags bliver ikke bedre i hverken CS eller MoH:AA, fordi du kører 150fps mere end din kammerat, der kører konstant med 95fps...
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
05. marts 2004 - 13:50 #17
Heh... Enten har jeg selv været en idiot eller også har jeg ikke været opmærksom efter den sidste BIOS blev installeret :oP

AGP-porten var sat til at køre 72Mhz istedet for de 66Mhz grafikkortet har bedst af! Har kun modtaget én blå skærm efterfølgende, og den blev forårsaget af Norton AntiVirus *GrrrrrR*

Danny >> Kan du lige smide et svar? :o) Jeg kendte ikke til eventid.net, så det vil jeg godt give dig points for at have introduceret mig for ;oD
Avatar billede serverservice Praktikant
05. marts 2004 - 14:13 #18
ok , nå men du fandt ud af det- ja eventid.net er et godt værktøj. har først opdaget det her for nylig.
Avatar billede serverservice Praktikant
05. marts 2004 - 14:14 #19
svar