Avatar billede wiking Nybegynder
03. marts 2004 - 09:12 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Access 97 runtime (WinOptik)

Jeg sidder med en applikation (WinOptik) der kører på en ældre Access 97 runtime motor.

Mit problem ligger i at Access 97 kører med 100% CPU power og derfor kører min applikation utroligt langsomt.
Problemet kom først under et skift fra en Novel server til en Windows server. Jeg har her efter prøvet Windows 2000, Windows 98/95 osv. bare for at teste om noget ville virke bedre.

Har i nogle idér til hvordan jeg løser dette?
Avatar billede wiking Nybegynder
03. marts 2004 - 09:32 #1
Den her artikel forklarer hvad det faktiske problem er:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;160819
Men der er ingen løsning (Ud over en opdateriong til Access 2000, hvilket WinOptik ikke kan køre med).
Avatar billede wiking Nybegynder
10. marts 2004 - 11:20 #2
Jeg er ked af jeg ingen hjælp fik.

Løsningen var at formatere "serveren" og installere Linux med Samba.
Nu virker det uden problemer.