Avatar billede pehrsson Nybegynder
04. marts 2004 - 12:25 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Cisco 677 + SMC2804WBRP-G trådløs router

Jeg har en Cisco 677 adsl forbindelse til Cybercity. Bagved den står en ældre dlink switch med et par computere koblet på. Jeg har en Webserver, ssh og mailserver stående bag switchen, så Cisco'en kører NAT på udvalgte porte.

Nu har jeg fået en SMC trådløs router, og den har også firewall, DHCP og nat indbygget. Jeg vil derfor gerne af med dlink switchen og ændre Cisco'en til at sende ALT videre til SMC routeren som så skal stå for den videre distribution. Jeg prøvede at sætte en NAT op på cisco'en så den blot viderestillede alle porte til SMC'en men det fungerede ikke rigtigt.

Hvordan sættes det korrekt op?

SMC routeren bryder sig tilsyneladende ikke om at bruge 10.0.0.0 netværket, den hedder 192.168.2.0. og vil ikke have 0'er i adressen. Kan man få SMC routeren til i stedet at have min offentlige IP på wan siden?
Avatar billede jena Nybegynder
04. marts 2004 - 12:32 #1
hmm godt ?? jeg følger lige med her :)
har selv cisco 677. Kan du ikke slå nat fra og i stedet benytte modemet i ciscoen! til at sende videre til din smc. ellers ring til cybercity de kan sikkert hjælpe dig der :)
Avatar billede anuseren Nybegynder
04. marts 2004 - 12:41 #2
du kan kun få din router til at få den offentlige IP adresse hvis din router har en RJ11 udgang på wan siden, og understøtter pppoa.

ellers skal du have det stående såleden

internet - cisco - trådløs router - klienter

din cisco skal ha en offentlig IP der hedder 212.242.XXX.XXX og en intern IP der hedder 10.0.0.1

Din trådløse router skal på wan siden hedde 10.0.0.2 og på indersiden hedder 192.168.0.1.

så skal du forwarde dine porte i ciscoen til din trådløse, som så igen skal forwarde til dine klienter.
Avatar billede pehrsson Nybegynder
08. marts 2004 - 16:03 #3
Jeg fik det til at virke med 2 gange nat, (jeg må have gjort det forkert første gang jeg prøvede),

På Cisco'en

set nat entry delete all
set nat entry add 10.0.0.2 1-65535 0.0.0.0 1-65535 tcp
set nat entry add 10.0.0.2 1-65535 0.0.0.0 1-65535 udp

på SMC'en router jeg videre til de rigtige servere.
Avatar billede pehrsson Nybegynder
08. marts 2004 - 16:07 #4
Beklager at jeg fik afvist anuseren, svaret er vel egentlig korrekt nok.