Avatar billede rude Nybegynder
07. marts 2004 - 21:52 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

videregive cursor placering til link

Jeg har en række input felter som genereres vha PHP. Til hjælp for udfyldning af disse felter skal der kunne laves opslag i en postgresql base. Jeg forestiller mig at man, med cursoren placeret i et vilkårligt felt, kan taste [Alt]+[D], får åbnet en ny side som giver en række valgmuligheder, klikker på et link som åbner den første side og placerer cursoren i det oprindelige felt.

Mit spørgsmål er om det er muligt at lave et dynamisk link som ændrer sig efter hvilket felt cursoren er placeret i - og i givet fald, hvordan?
Avatar billede roenving Novice
07. marts 2004 - 22:02 #1
Hvis du opretter en global variabel, kan du indstille den med værdien af feltet, f.eks.

<script type="text/javascript">
var aktivtFelt = null;
</script>

<input type="button" value="Se aktivt felt" accesskey="d" onclick="alert(aktivtFelt.name);"><br>
Felt1: <input name="felt1" type="text" onfocus="aktivtFelt=this"><br>
Felt2: <input name="felt2" type="text" onfocus="aktivtFelt=this"><br>
Felt3: <input name="felt3" type="text" onfocus="aktivtFelt=this"><br>
Felt4: <input name="felt4" type="text" onfocus="aktivtFelt=this"><br>
Avatar billede rude Nybegynder
08. marts 2004 - 10:57 #2
Ser fornuftigt ud - nu er sådan et jeg er fuldstændig newbee på javascript - så hvis du kan forklare hvordan jeg får den til at åbne en ny side, med feltnavnet som parameter...
så vil jeg være yderst taknemmelig.
Avatar billede roenving Novice
08. marts 2004 - 15:52 #3
<input type="button" value="Se aktivt felt" accesskey="d" onclick="location.href='denandenside.html?felt='+aktivtFelt.name;"><br>
Avatar billede rude Nybegynder
08. marts 2004 - 16:31 #4
Den er accepteret. Tak. Når du alligevel sender svaret, så du kan få dine point, kan du så også fortælle mig om det er muligt at skjule knappen? Med en "<a" tag kunne jeg give teksten samme farve som baggrunden. Kan jeg gøre noget lignende her?
Avatar billede roenving Novice
08. marts 2004 - 16:41 #5
Du kan vælge mellem visibility (hvor knappen stadig fylder op fysisk !-) og display (hvor knappen ikke vil være tilstede som fysisk objekt på skærmfladen !-)

<input type="button" value="Se aktivt felt" accesskey="d" onclick="location.href='denandenside.html?felt='+aktivtFelt.name;" style="visibility:hidden;display:none;"><br>

-- og du skal så vælge een af dem, begge to er dobbelt-konfekt, og vil gøre som display alene !-)

-- velbekomme '-)
Avatar billede rude Nybegynder
08. marts 2004 - 16:50 #6
Smukt. Jeg bruger "visibility:hidden" - Med "display:none" fungerer acceskey ikke (under Mozilla Firefox / Linux)
Avatar billede roenving Novice
08. marts 2004 - 16:55 #7
-- det var hvad jeg frygtede !-)
Avatar billede rude Nybegynder
08. marts 2004 - 16:56 #8
Hmm - [Accepter] fungerer ikke på min Mozilla Firefox - skal lige finde en Windows maskine. :(
Avatar billede roenving Novice
08. marts 2004 - 17:05 #9
Du skal markere et navn, før [Acceptér] virker i denne nye version af E* ...
Avatar billede roenving Novice
08. marts 2004 - 17:05 #10
-- og tak for points ;~}
Avatar billede rude Nybegynder
08. marts 2004 - 17:06 #11
[Accepter] virker alligevel i Mozilla bare man husker at klikke på den der skal have point.  :-[