Avatar billede hensker Nybegynder
08. marts 2004 - 14:35 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Windows 98 er gået helt i stå.

Jeg har lige fået et problem med Windows 98. Det er fuldstændigt umugligt at bruge det. Det er efter jeg har logget ind, at den begynder at opføre sig underligt. Den står og gnaver i lang tid, og når man skal bruge et program tager det lang tid. Det eneste man kan er at gå på internettet der kører, som var det med et modem. Når den så har stået i ca. 10min. og man så vil åbne et program kommer der en besked der siger: C:\Programmer\Microsoft Office\OfficeOSA9.EXE og neden under står der: Der er ikke tilstrækkelig ledig hukommelse til at køre dette program. Afslut et eller flere programmer, og prøv igen. Hvis jeg så trykker Ctrl+Alt+Delete er der disse ting: Explorer, KDX, Stimon, Systray og 182 stykker af precontrol.

Da jeg ikke kan slukke for computeren bliver jeg nødt til at trykke Ctrl+Alt+Delete igen og genstarter computeren. Den laver det samme nummer igen, men denne gang når jeg trykker Ctrl+Alt+Delete er der: Explorer, KDX, *Wf2k, *Loadgm, Stimon, *Qttask, Systray, *Starter, *Winampa, 96 Precontrol og *<ukendt>. Hvis jeg prøver at sige afslut job til en Precontrol siger: KDX og Wf2k (Svarer ikke).

Jeg genstarter den igen og denne gang er der 32 Precontrol. Jeg har genstartet den igen, men den kommer ikke længere ned end 32.

Håber i kan hjælpe mig. På forhånd tak Henrik.
P.S. jeg vil gerne undgå at reinstallere windows, hvis det er muligt.
Avatar billede peet-49 Novice
08. marts 2004 - 14:37 #1
Tyder på en defekt ramblok.
Avatar billede uefa Nybegynder
08. marts 2004 - 14:37 #2
Hvad for en maskine køre du på?
Avatar billede magictouch Nybegynder
08. marts 2004 - 14:41 #3
Hvis det ikke er ram, så kig her: http://www.wintip.dk/9x/trimning/memtrim.htm
Avatar billede uefa Nybegynder
08. marts 2004 - 14:42 #4
peet49 > Ja det kunne det...
Avatar billede serverservice Praktikant
08. marts 2004 - 14:43 #5
Jeg har ikke hørt om officeosa9 før og den findes heller ikke på min egen pc i ffocepakken. Desuden har du en ukendt fil kørende i baggrunden, hvilket tyder på enten virus eller trojan.
http://housecall.trendmicro.com/ onlinescan herfra
http://www.arlet.dk/spybothjt.htm installer og scan med spybot.
Er det umugligt fordi den fryser så brug fprot til dos fra en diskette:
http://www.f-prot.com/download/home_user/
Avatar billede hensker Nybegynder
08. marts 2004 - 14:46 #6
tak, det var i hurtige om jeg prøver lige nogen af tingene
Avatar billede serverservice Praktikant
08. marts 2004 - 14:47 #7
Her er noget osa9.exe den er med i offpakken.
http://support.microsoft.com/default.aspx?kbid=210875
Avatar billede hensker Nybegynder
08. marts 2004 - 15:02 #8
Nu kan jeg ikke gå på internettet mere, og når jeg siger aflut job til en af precontrolerne kommer der en Lexplore frem.
Avatar billede magictouch Nybegynder
08. marts 2004 - 15:05 #9
Så vil jeg da foreslå at geninstallere w98.
Avatar billede serverservice Praktikant
08. marts 2004 - 15:05 #10
hva ba? hvad mener du?
Avatar billede hensker Nybegynder
08. marts 2004 - 15:08 #11
er det besværligt, jeg kan huske der var masser af problemer med at få skærmkortet til at fungere. Syntes du så jeg skal skifte til Windows XP eller noget andet.
Avatar billede serverservice Praktikant
08. marts 2004 - 15:09 #12
Ja det er vist en god ide det magictouch foreslår . du kan installere oveni det gamle - så beholder du alle dine filer.
Avatar billede hensker Nybegynder
12. marts 2004 - 11:19 #13
Nå når der ikke er nogen svar må jeg bare acceptere mit eget
Avatar billede serverservice Praktikant
12. marts 2004 - 12:35 #14
det plejer nu at være spørgeren der beder om et svar når han har dået den rigtige hjælp?Har vi ikke hjulpet dig?
Avatar billede hensker Nybegynder
13. marts 2004 - 20:25 #15
Jeg kan godt lave et spørgsmål hvor du må få point, hvor mange vil du have 0-150. jeg laver den inde i diverse
Avatar billede serverservice Praktikant
14. marts 2004 - 13:25 #16
vi deler bare. husk næste gang at bede om svar fra hjælpere.