Avatar billede webhelpers Praktikant
12. marts 2004 - 14:29 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

alert box med submit af 2 forsk. forms

Jeg henter en liste fra databasen som skal udskrives og ud for hver record er der en checkbox. Ved submit af formen popper der en alert box op hvor brugeren skal vælge OK hvis han vil blokere de valgte eller ANNULLER hvis han blot vil fjerne dem fra listen som skal udskrives, men de skal IKKE blokeres...

jeg har leget med et java script:

function block()
{
    input_box=confirm("Skal de markerede virksomheder udelukkes fra fremtidige søgninger? Tryk OK \nSkal de markerede virksomheder blot fjernes fra udskriften? Tryk Annuller");

    if (input_box==true)
    {
        document.blockform.submit();
    }
    else
    {
        document.blockform.submit();
    }

Kan jeg på en eller anden måde i submit() give en variabel med så jeg kan skelne mellem om brugeren har valgt OK eller ANNULLER? håber jeg har forklaret mig ordentligt...
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
12. marts 2004 - 14:32 #1
Du kan lave et hidden field, her kaldet mode, og så:

function block()
{
    input_box=confirm("Skal de markerede virksomheder udelukkes fra fremtidige søgninger? Tryk OK \nSkal de markerede virksomheder blot fjernes fra udskriften? Tryk Annuller");

    if (input_box==true)
    {
        document.blockform.mode.value = "Udeluk"
        document.blockform.submit();
    }
    else
    {
        document.blockform.mode.value = "Fjern"
        document.blockform.submit();
    }
Avatar billede =maddog= Nybegynder
12. marts 2004 - 14:33 #2
function block()
{
    input_box=confirm("Skal de markerede virksomheder udelukkes fra fremtidige søgninger? Tryk OK \nSkal de markerede virksomheder blot fjernes fra udskriften? Tryk Annuller");

    if (input_box==true)
    {
        document.blockform.exclude.value="true";
        document.blockform.submit();
    }
    else
    {
        document.blockform.exclude.value="false";
        document.blockform.submit();
    }

og nede i blockform
<input type="hidden" value="" name="exclude" />
Avatar billede mm12010 Nybegynder
12. marts 2004 - 14:33 #3
eller ændre target:

    if (input_box==true)
    {
        document.blockform.target+="?mode=ud";
        document.blockform.submit();
    }
    else
    {
        document.blockform.target+="?mode=fjern";
        document.blockform.submit();
    }
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
12. marts 2004 - 14:35 #4
Ih hvor vi kan :o)

Du kan også lade scriptet skifte action på formen, eller du kan sætte en cookie der husker valget.
Avatar billede webhelpers Praktikant
12. marts 2004 - 14:36 #5
excellent my dear friends! :)
nu er jeg ikke haj til javascript, og det var lige præcis hvad jeg ledte efter, I får alle tre halvdelen for de hurtige svar, så hvis mm12010 og maddog lige laver et svar også
Avatar billede webhelpers Praktikant
12. marts 2004 - 14:36 #6
undskyld det kan jo selvf. kun blive 1/3 hver...
Avatar billede =maddog= Nybegynder
12. marts 2004 - 14:48 #7
Jeg synes ikke jeg kan tage imod point. Selv om vi snakker 20 sekunder var ldanny først med eneste forskel at jeg viste et hidden input felt.
Avatar billede webhelpers Praktikant
12. marts 2004 - 16:13 #8
Ok, ldanielsen har fået pointsene, det var desuden også den løsning jeg valgte...tak for den hurtige respons fra jer andre også! og god weekend!