Avatar billede soulmand Nybegynder
12. marts 2004 - 23:17 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Ændring af Office licens-ejer navn

spørgsmålet er oprettet i denne kategori, da jeg mener det er herfra problemet opstår. Men tillad mig først at pege på dette besvarede spm.: http://www.eksperten.dk/spm/474928

..når så licens-navnet er ændret i styresystemet vha reg db ændringer, kan der som i mit tilfælde opstå endnu et navneændringsproblem - nemlig at Office XP Pro blev installeret med det gamle licensnavn, som nu også ønskes ændret.

Altså Office har taget det forkerte licensnavn til sig, og vil ikke give slip på det igen.

Dette har jeg forsøgt: ALLE steder i reg db hvor gl. navn optræder er ændret til nyt navn, og ligeså i diverse filer som findes ved alm. søgning generelt. Hjalp ikke. Derfor afinstallation, igen søgning og ret i reg db, og en ny install af Office - hvor jeg mener den bør kunne se det ny (styresystems) licens navn og anvende det som office licensnavn/forfatter - men det sker ikke - den graver det gamle licensnavn frem igen og igen.

(Licens navnet som jeg omtaler, ses under Hjælp/Om .... 'Detter produkt er givet i licens til:'  ****** )

Hvor ligger det så begravet? Og hvordan fjerner jeg helt den record med det gamle navn?
Avatar billede NanoQ Nybegynder
12. marts 2004 - 23:26 #1
Hvorfor ikke blot afinstallere og efterfølgende installere det igen? :)
Avatar billede soulmand Nybegynder
13. marts 2004 - 00:22 #2
office: af- og geninstall er foretaget flere gange, uden at kunne slippe af med gammelt navn.

styresystemet tager immervæk noget mere tid (med klpt. opdatering, drivere og andre programmer mm) - det kan blive nødvendigt som sidste udvej, hvis ikke der findes andre hurtigere løsninger. Det drejer sig måske også om flere maskiner, hvor navnene ønskes ændres sådan at brugernavn også automatisk fremstår som forfatternavn ved opretning af div. office dokumenter - derfor er det lidt vigtigt med det her bøvl.
Avatar billede soulmand Nybegynder
13. marts 2004 - 00:28 #3
rettelse; det er egentligt ikke brugernavn som sidestilles med forfatternavn.

Jeg/vi ønsker en altid konstant genkendelse af dokumenters ophav, derfor har hver maskine et unikt navn som så oprettes ved styresysteminstall, og office replikerer dette navn ved install og anvender det automatisk som forfatternavn.

Så den rette betegnelse for det må være maskinnavn som jeg så anvender til Licensnavn.
13. marts 2004 - 00:29 #4
Det navn der fremgår af Hjælp->Om Microsoft Word kan ændres under Funktioner->Indstillinger, på fanen Brugeroplysninger.
13. marts 2004 - 00:34 #5
... og det betyder at teksten ikke nødvendigvis er korrekt, når der står at programmet er givet i licens til: xxxxxx

Bruger og licenshaver er ikke nødvendigvis samme person.
13. marts 2004 - 00:38 #6
Brugeroplysningerne i Word er ikke en konstant størrelse. De kan ændres af brugeren.

Du kan derfor ikke bruge oplysningerne som en entydig dokumentation af dokumentets ophav.
Avatar billede soulmand Nybegynder
13. marts 2004 - 01:27 #7
erikjuul> 00:29:15 - Ja, det er jeg godt klar over. Og eftersom jeg sidder hjemme nu, godt nok på et identisk setup - men alligevel, kan jeg ikke teste det igen førend mandag - Der skete nemlig det på  omtalte maskiner at de IKKE VILLE give slip på et gammelt licensnavn, selvom jeg ændrede brugernavn som du også beskriver (det kan kun foretages i Wordprogrammet, men kan ses i alle andre office prog).
På maskinen foran mig her, ændres det som kaldes licensnavn til det samme som brugernavn.
00:34:10 - Nej , det er rigtig nok en lidt misvisende betegnelse.
00:38:24 - Korrekt, MEN de rettigheder kan jeg undlade at tildele som Administrator, og derved vil alle filer (.xls.html.pub.doc osv) kunne traces til maskinen de er oprettet på qua 'licensnavn'.
Avatar billede soulmand Nybegynder
13. marts 2004 - 01:45 #8
Jeg har nu sporet mig frem til en løsning, som jeg skal afprøve på mandag - der må ligge en 'bug' i reg db på den maskine jeg testede det på igår på arbejde - for det kører OK her og nu.

Jeg har jo ikke fået besvaret de oprindelige spørgsmål, men erikjuul's kommentar/svar har fået mig til at opgive at forfølge dem, og finde frem til en anden måde at løse problemet på.
Avatar billede soulmand Nybegynder
13. marts 2004 - 01:48 #9
erikjuul> tak for hjælpen, anyway