Avatar billede brianandersen Nybegynder
13. marts 2004 - 20:03 Der er 2 kommentarer

Portfolio Side - Kom med en vurdering

Har prøvet at lave en portfolio side der er anderledes, simpel, og frem for alt ærlig - noget der i den grad er mangel på når vi snakker webdesign :)

http://haunted.dk/brian/

Før i siger, "hvorfor er menuen i bunden, det er underligt" siger jeg: Ideen var at hele tiden drive besøgeren frem ad en linie jeg mere eller mindre dikterede. På første side ville jeg meget gerne have besøgeren til at læse den ultrakorte forklarende tekst, og har yderligere fremhævet de to ting jeg laver. Når man er færdig med at læse går øjnene naturligt ned på menuen, og det virker naturligt at hoppe videre - i stedet for at flytte blikket tilbage op (hvor menuen normalt er).

Vil gerne høre om i syntes ideen er lykkedes.
Avatar billede neteffect Nybegynder
13. marts 2004 - 21:07 #1
Det er for så vidt lykkedes, men...

Skriv "forside" i stedet for "information". Ellers er det ikke umiddelbart til
at se, hvordan man kommer tilbage til forsiden. Gør også logotypen "Brian Andersen Design" i toppen klikbar med link til forsiden

Navigation i øvrigt. Links i teksten bør markeres som links.

Jeg synes lille hvid skrift på sort baggrund er vanskelig at læse. De fleste skærmfonte er optimeret til positiv skrift, idet lysgennemblødningen udnyttes til at runde kanterne. Derfor bliver skærmfonte normalt dårligere i negativ.

"portfolio" er ikke dansk. Brug "portefølje" eller "referencer".
Kilde:
http://korpus.dsl.dk/cgi-bin/cqpsearch2.pl?SrcExp=portfolio&Type=word&Pos=&Corpus=KORPUS2000

Korrekturlæsning: Nogle steder er ord med binde-s alligevel delt, for eksempel "Til et ejendomsservice firma i hovedstadsområdet skulle bruge en præsentations side, hvor potientielle kunder kunne referes til." Sætningen kunne rettes til: "Et ejendomsservicefirma i hovedstadsområdet skulle bruge en præsentationsside, som potientielle kunder kunne refereres til".

Når du bruger lige højremargin, bør du lægge op til orddeling, hvor der er lange ord, for eksempel "kampsportscenter". IE kender koden ­ (blød bindestreg).

- Christian
Avatar billede putzen Nybegynder
26. marts 2004 - 14:47 #2
Jeg er enig med Christian omkring dit sprog og links'en.

Jeg syntes også at din ide er lykkedes meget fint, men, men, men! Hvorfor skal det være så SORT? Jeg kan jo se i dine referencer at du har lavet nogle fine sites, hvorfor skal din egen være så statisk, depri og trist?

Man kan sagtens lave noget stilsikkert og ærligt design, og samtidigt gøre den udtryksfuld og spændende. Du har en god ide - få den til at leve!

Go' vind

Putzen