Avatar billede tak Nybegynder
14. marts 2004 - 17:21 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Layer og Inputfelt

Jeg har lidt problemer med et lag som indeholder et billede.

Når man bevæger musen ind over et lille billede, så skal en større udgave vises. Det er også let nok. Men når billedet vises skal det vises på siden, hvor der også befinder sig et dropdown felt. Når billedet vises ovenpå feltet så ses dropdown feltet lige igennem.

Er der en fejl med z-index som gør at input felter altid placere sig ovenpå alle andre layers?

Er der nogle mulige løsninger eller bliver man nød til at åbne et popup vindue?

Hvordan åbner lukker man evt. det ved hjælp af onMouseOver, onMouseOut?

Mvh. Torben
Avatar billede neteffect Nybegynder
14. marts 2004 - 17:25 #1
Dropdown-menuer, der brænder igennem er et kendt problem, se følgende Google-søgning: http://www.google.com/search?hl=en&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&safe=off&as_qdr=all&q=select+%22z+index%22+iframe&btnG=Google+Search
Avatar billede roenving Novice
14. marts 2004 - 17:37 #2
Eneste mulige løsning er at skjule selecten, mens du har din mouseover igang !-)

Dette er også det, som gøres her på E*, se f.eks. en spørgsmåls-oversigt og åbn Kategorioversigten, straks skjules de selects, som kan berøres af det !o]

onmouseover="document.getElementById('minSelect').style.display='none';/*Resten af din kode*/;" onmouseout="document.getElementById('minSelect').style.display='inline';/*Resten af din kode*/;"
Avatar billede tak Nybegynder
15. marts 2004 - 08:09 #3
Hej Roenving

Det kalder jeg hurtig tilbagemelding.
Problemet er løst. Mange tak for hjælpen.

Smider du et svar?

Mvh. Torben
Avatar billede olebole Juniormester
15. marts 2004 - 15:56 #4
<ole>

I IE har man yderligere muligheden for at bruge en scriptlet ( http://www.faqts.com/knowledge_base/view.phtml/aid/15145 ) - men det er klart bedst at skjule sine selects.

Det samme problem gør sig i øvrigt gældende for Flash-film og appletter.

/mvh
</bole>
Avatar billede roenving Novice
15. marts 2004 - 16:26 #5
Velbekomme '-)
Avatar billede tak Nybegynder
16. marts 2004 - 07:44 #6
Hej Olebole
Bestemt ikke et dårligt foreslag.
Avatar billede roenving Novice
19. marts 2004 - 18:59 #7
-- og tak for points ;~}