Avatar billede ponti Nybegynder
15. april 1999 - 00:00 Der er 14 kommentarer

Kan ikke finde modem

Ext. Amitech modem. fung. fint på com 2. Efter installation af SB Live forsvandt modem. Windows kan ikke finde modememet på com 2. Ingen IRQ konflikter. Com 2 er ok = bios opsætning. Har prøvet at fjerne comportene og geninstallere det hele igen, uden resultat. Hvad nu ?
Avatar billede rbnstudio Nybegynder
15. april 1999 - 09:15 #1
Se om den har lagt et standart modem ind...slet alt under modem....genstart...Se evt. under "andre enheder"...om den har fundet et eller andet
Avatar billede doc-kenneth Nybegynder
15. april 1999 - 11:40 #2
En anden mulighed er at de bundkort ikke understøtter flere tilslutninger, mit eget bundkort kan ikke bruge com 2 efter at har instaleret et netkort, men kigger man efter det kan man godt finde det.
Avatar billede Slettet bruger
15. april 1999 - 20:48 #3
Du kan også risikere at din ene com port er brændt af
Avatar billede bbl Nybegynder
18. april 1999 - 15:02 #4
windows-98 har ubevidst liv under overfladen.din Netværk via Modem - forbindelse er et samspil af 3 ting .1-et netværkskort ;her et Microsoft-opkaldskort-det er her du navngiver din komputer..2-aktivering af dit modem inde fra [Internet-indstillinger][forbindelse][etabler forbindelse til internet via Et modem][indstillinger][egenskaber][etabler forbindelse ved hjælp af..] klap menuen ned og vælg. 3-øh... byt com-porte øh..mus com2 , modem com1
Avatar billede bbl Nybegynder
19. april 1999 - 06:22 #5
min kommentar er et svar
Avatar billede Slettet bruger
19. april 1999 - 09:53 #6
Prøv for sjovt at bytte com porte dvs.:
Sæt modemmet i den com hvor musen er !
Og omvendt !
HJ
Avatar billede rbnstudio Nybegynder
19. april 1999 - 10:00 #7
Prøv med en anden internet udbyder...Jeg kender også en som har Cybercity...der bliver smidt af med jævne mellemrum
Avatar billede Slettet bruger
19. april 1999 - 10:16 #8
Jeg er ikke fortaler for Sneglecity alias Cybercity
Men det er gratis for mig gennem El forbundet men jeg vil da gerne have lov til at sige at mit abonment kører gangske fejlfrit. Ellers har Cybercity en Kundeservice afd. som kan fejlrette problemmerne
!!!!
Avatar billede bbl Nybegynder
21. april 1999 - 05:16 #9
fejlmeddelesen "kan ikke finde modem"-
OK-win3.1snak-åbn din netværk via modem - folder.
højreklik på din internet - forbindelse
det er VIGTIGT.vælg dit modem UD.
Det er nemt at komme til at installere 2 Modems , fnis
dette er installation TIL FODS
Avatar billede yebzqey Nybegynder
21. april 1999 - 23:51 #10
Du skal simpelthen bare ændre IRQ'en på portene eller lydkortet...
Jeg vil gerne uddybe hvis du vil have det... Skriv i så fald en e-mail: yebzqey@get2net.dk
Min nabo havde præcist samme problem!
Avatar billede jinxed Nybegynder
23. april 1999 - 13:21 #11
Har du prøvet at installere det manuelt?
Altså selv vælge driver, tildele irq, osv.
Avatar billede yebzqey Nybegynder
23. april 1999 - 22:27 #12
jinxed: Det går ikke, da windows automatisk vil finde modemet og tildele det den forkerte IRQ igen. Og så har Ponti samme problem som før... Måske...
Avatar billede joanbuffas Nybegynder
30. april 1999 - 10:00 #13
Kommentar og SVAR. Jeg har også Amitech modem. Efter en kraftig udrensning af preinstallerede programmer -grundformattering i dos- , installerede jeg Win`98. Derefter ind i kontrolpanel og søg efter hardware. Hvis du har en diskette til dit modem, indsæt denne, når du bliver spurgt. Virker dette ikke, lav da hardwaresøgning med Win`98 CD`en indsat, hvorefter du gerne igen skulle have et modem. Jeg går ud fra, at du har win`98!!.Du er velkommen til at skrive. :)joanbuffas
Avatar billede gigy Nybegynder
07. maj 1999 - 09:36 #14
Tag alle dele ud af computeren, formater, geninstaler og plug alt ting i igen.....