Avatar billede microsoft Nybegynder
18. marts 2004 - 21:12 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

VPN via Linksys

Hej,

Jeg prøver at sætte vpn op hjemme til mit arbejde.
Jeg ar sat en Linksys WRV54G router op i hver ende, hvor jeg har opsat en vpn-tunnel. - De viser nu begge at de er "Connected".

Jeg benytter w2k hjemme og har allerede prøvet at oprette en ny opkaldsforbindelse via VPN, men det virker ikke.

Hvad gør jeg nu for at få min hjemme-pc på den oprettede tunnel, så jeg kan se mit firma-netværk???
Avatar billede mandrake666 Nybegynder
19. marts 2004 - 08:30 #1
Du har allerede forbindelse.
Du behøver ikke Opkaldsforbindelse via VPN, da routerne laver VPN tunnelen.

Du skal bare huske at de to net ikke må have samme adresser,
dvs. hvis du har 192.168.1.X på arbejdet, så skal du have et andet net f.eks. 192.168.2.X hjemme.
Avatar billede microsoft Nybegynder
19. marts 2004 - 18:11 #2
Jeg har sat routerne til 192.168.1.x (arb) og 192.168.2.x (hjemme).

Men når routerne har lavet tunnelen, hvad skal jeg så gøre "step by step" for at komme på arbejds-lan?
Avatar billede microsoft Nybegynder
20. marts 2004 - 17:46 #3
Hjælp! - Hvordan gør jeg?
Avatar billede microsoft Nybegynder
21. marts 2004 - 21:18 #4
Jeg lukker