Avatar billede lfa Nybegynder
20. marts 2004 - 13:00 Der er 44 kommentarer

Netværk men ingen internet :S

jeg har det problem at jeg ikke kan få min ene computer til finde internet, men den kan godt finde de andre computere på netværket. Jeg har prøvet at lukke for mine firewalls men det virker stadig ikke. har også prøvet at køre lspfix og det virker stadig ikke :(
Avatar billede lfa Nybegynder
20. marts 2004 - 13:03 #1
har lige noget at tilføje... når jeg skrive ipconfig /all i cmd skriver den heller ikke der er noget under Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks, som de andre computere gør
Avatar billede rkhdk Nybegynder
20. marts 2004 - 13:05 #2
hvordan får du tildelt IP?`
er det en du selv har sat på? (fast ip) eller får den IP'en fra en DHCP server (eks: router)

Har det virket før?
Avatar billede lfa Nybegynder
20. marts 2004 - 13:18 #3
ja det har virket før, ligepludselig dur det bare ikke. Det eneste jeg sidst kan huske jeg har lavet mens det virkede var at køre ad-ware og spybot-search & destroy. nej har ikke selv lavet ip, men finder den ikke en automatisk??
Avatar billede rkhdk Nybegynder
20. marts 2004 - 13:22 #4
den finde en automatisk hvis du har en DHCP server på netværket (som eks. en router eller modem)
bruger du en router eller modem?

når du laver en ipconfig /all
er der så en gateway IP?

prøv evt at kør en ipconfig /release (så frigiver den IP'en) og derefter kører du ipconfig /renew (så burde du få en ny IP tildelt)

Hvilken Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks er der på dine andre PC'ere?
jeg har ikke nogen "Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks" på nogle af mine PC'ere og de virker fint
Avatar billede lfa Nybegynder
20. marts 2004 - 13:31 #5
jeg bruger router.

nej under standardgateway står der ingen ting.

når jeg skriver ipconfig /renew, skriver den: der opstod en fejl under fornyelse af grænse overfladen LAN-forbindelse: der kan ikke oprettes forbindelse til DHCP-serveren. Anmodningen fik timeout.

under Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks står der: tele2adsl.dk
Avatar billede rkhdk Nybegynder
20. marts 2004 - 13:38 #6
det kræver en standard gateway for at kunne komme på nettet.

prøv at flyt kablet fra den PC der ikke kan komme på nettet over i en anden port i din hub/switch og lav en ipconfig /renew og se om den så får en IP.

Du kan også prøve at tildele den en fast IP
gå over på en af de PC'ere der kan komme på nettet, og lav en ipconfig /all og noter disse ting:

IP (eks: 192.168.0.x )
subnet (eks: 255.255.255.0)
gateway (eks: 192.168.0.1)
DNS'er (der er normalt 2 stk)

på den PC der så ikke kan komme på nette så giv den manuelt de informationer, det eneste du skal være opmærksom på er at IP'en SKAL være en anden end den de andre har (tag eks en høj IP som 130, så din IP ende på .130)
subnet, gateway og DNS'er skal være de samme som på resten af PC'erene.

men prøv først at flyt stikket i hub/switchen og se om det hjælper
Avatar billede lfa Nybegynder
20. marts 2004 - 13:54 #7
ingen af delene virkede :/
Avatar billede lfa Nybegynder
20. marts 2004 - 13:56 #8
lagde mærke til at på den hvor nettet ikke virker står der under Dhcp aktiveret: nej, hvor der på den andre pc'er står ja... hvis det nu betyder noget
Avatar billede rkhdk Nybegynder
20. marts 2004 - 14:00 #9
prøv at aktiver DHCP så?
højre-klik på andre computere/netværkssteder -> egenskaber -> højre-klik på din LAN forbindelse -> egenskaber -> under TCP/IP sæt IP og DNS til at automatisk hente IP og DNS
Avatar billede lfa Nybegynder
20. marts 2004 - 14:07 #10
ved jeg ikke lige hvordan man gør. mr
men gjorde det du skrev, om det virkede heller ikke :(
Avatar billede rkhdk Nybegynder
20. marts 2004 - 14:08 #11
hvilket styresystem bruger du?
Avatar billede lfa Nybegynder
20. marts 2004 - 14:17 #12
windows xp pro
Avatar billede rkhdk Nybegynder
20. marts 2004 - 14:20 #13
så når du sætter den under TCP/IP til automatisk at hente IP, hvad sker der så?
hvis du laver en ipconfig /all står DCHP som aktiveret?
har du prøvet at genstarte den?
har du prøvet at sætte den over i en port hvor en af de PC'ere som virker sidder?
Avatar billede lfa Nybegynder
20. marts 2004 - 14:40 #14
så virker det stadig ikke.
ja den gør
ja har prøvet at genstarte den, men det virker heller ikke
og har prøvet at sætte den i alle de forskellige porte, men det gør ingen forskel
Avatar billede lfa Nybegynder
20. marts 2004 - 20:28 #15
please!! ikke en der kan hjælpe !!!??!!
Avatar billede rkhdk Nybegynder
20. marts 2004 - 20:44 #16
får den nu en IP osv?
Avatar billede lfa Nybegynder
20. marts 2004 - 22:15 #17
ja den for stadig en ip. men det virker stadig ikke :( :(
Avatar billede rkhdk Nybegynder
21. marts 2004 - 00:21 #18
får den korrekt IP, subnet, gateway og DNS? (ligner det, det samme som dine andre PC'er får)
Avatar billede lfa Nybegynder
21. marts 2004 - 10:00 #19
nej det ligner ikke de andres
Avatar billede rkhdk Nybegynder
21. marts 2004 - 10:28 #20
Hvilken IP får den så?

prøv evt. at reinstaller netkortet
Avatar billede lfa Nybegynder
21. marts 2004 - 21:08 #21
den har 169.254.84.8, hvor en af de andre computere har 195.47.176.xx

det med at reinstall hjalp heller ikke.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
21. marts 2004 - 21:22 #22
er du sikker på at du bruger en router?
normalt brugere routere 10.0.0.x eller 192.168.x.x da disse IP'er er rene LAN ip'er og virker ikke på internettet
Avatar billede lfa Nybegynder
21. marts 2004 - 21:38 #23
UPS! har skrevet forkert tideligere, jeg bruger et modem og en switch
Avatar billede rkhdk Nybegynder
21. marts 2004 - 21:43 #24
oki.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
21. marts 2004 - 21:44 #25
Hvor mange PC'er har du?
Hvor mange IP'er har du til rådighed? (normalt har man 2 dynamisk IPer)
Avatar billede lfa Nybegynder
21. marts 2004 - 21:45 #26
jeg har 3 pc'er og har  6 ip'er
Avatar billede lfa Nybegynder
21. marts 2004 - 21:45 #27
og de er alle dynamiske
Avatar billede rkhdk Nybegynder
21. marts 2004 - 21:53 #28
jeg mener at 169.254.x.x er microsofts IP'er som windows får når den ikke kan finde en DHCP server..

får du stadig ikke tildelt en gateway?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
21. marts 2004 - 21:56 #29
Avatar billede lfa Nybegynder
21. marts 2004 - 22:04 #30
ja det har jeg :)
Avatar billede lfa Nybegynder
21. marts 2004 - 22:09 #31
og nej for stadig ikke tildelt en gateway
Avatar billede rkhdk Nybegynder
21. marts 2004 - 22:11 #32
prøv at fjern en af dine andre PC'er fra switchen (så den ikke er på nettet) prøv så at lav en ipconfig /renew på den PC der ikke vil på nettet og se om den så får en anden IP
Avatar billede rkhdk Nybegynder
21. marts 2004 - 22:14 #33
Du skal evt genstarte PC'en så du er sikker på den søger efter en DHCP server.

Hvis den så nu får en IP og kan gå på nettet, så lader det til at du kun har 2 IP'er tilrådighed og at tele2adsl har lavet et eller andet.

smutter for iaften ;o)
Avatar billede lfa Nybegynder
21. marts 2004 - 22:15 #34
okay, prøver lige, ellers må vi jo lige se på det imorgen :)
Avatar billede lfa Nybegynder
22. marts 2004 - 08:31 #35
virkede heller ikke :(
Avatar billede rkhdk Nybegynder
22. marts 2004 - 10:57 #36
får du stadig ikke en korrekt IP eller hva'?
når du laver en ipconfig /renew så kommer den med at den ikke kan finde en DHCP server?
Avatar billede lfa Nybegynder
22. marts 2004 - 13:00 #37
nej det for jeg ikke.

ja det gør den.

ska jeg prøve at formaterer og se om det hjælper ??
Avatar billede lfa Nybegynder
22. marts 2004 - 17:49 #38
please hjælp
Avatar billede rkhdk Nybegynder
22. marts 2004 - 18:16 #39
har du formateret og reinstalleret?
Avatar billede lfa Nybegynder
22. marts 2004 - 18:41 #40
nej ikke endnu, ville først spørge om det kunne hjælpe måske
Avatar billede lfa Nybegynder
22. marts 2004 - 20:42 #41
så har jeg prøvet at formaterer og det hjalp overhovedet ikke, den gør præcis det samme :/
Avatar billede lfa Nybegynder
22. marts 2004 - 20:52 #42
prøver lige noget som jeg synes kunne være værd at prøve... disablede mit onboard netkort og satte et nyt i, med det samme virkede nettet :/

GIV MIG EN FORKLARING !! :S :S
Avatar billede lfa Nybegynder
23. marts 2004 - 09:07 #43
vil du ikke lige smide et svar, da du har da har prøvet på at hjælpe mig og brugt tid på det :)
Avatar billede rkhdk Nybegynder
23. marts 2004 - 15:28 #44
Behold dem, du klarede selv problemet ;o)
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester