jeg har det problem at jeg ikke kan få min ene computer til finde internet, men den kan godt finde de andre computere på netværket. Jeg har prøvet at lukke for mine firewalls men det virker stadig ikke. har også prøvet at køre lspfix og det virker stadig ikke :(
har lige noget at tilføje... når jeg skrive ipconfig /all i cmd skriver den heller ikke der er noget under Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks, som de andre computere gør
ja det har virket før, ligepludselig dur det bare ikke. Det eneste jeg sidst kan huske jeg har lavet mens det virkede var at køre ad-ware og spybot-search & destroy. nej har ikke selv lavet ip, men finder den ikke en automatisk??
den finde en automatisk hvis du har en DHCP server på netværket (som eks. en router eller modem) bruger du en router eller modem?
når du laver en ipconfig /all er der så en gateway IP?
prøv evt at kør en ipconfig /release (så frigiver den IP'en) og derefter kører du ipconfig /renew (så burde du få en ny IP tildelt)
Hvilken Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks er der på dine andre PC'ere? jeg har ikke nogen "Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks" på nogle af mine PC'ere og de virker fint
når jeg skriver ipconfig /renew, skriver den: der opstod en fejl under fornyelse af grænse overfladen LAN-forbindelse: der kan ikke oprettes forbindelse til DHCP-serveren. Anmodningen fik timeout.
under Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks står der: tele2adsl.dk
det kræver en standard gateway for at kunne komme på nettet.
prøv at flyt kablet fra den PC der ikke kan komme på nettet over i en anden port i din hub/switch og lav en ipconfig /renew og se om den så får en IP.
Du kan også prøve at tildele den en fast IP gå over på en af de PC'ere der kan komme på nettet, og lav en ipconfig /all og noter disse ting:
IP (eks: 192.168.0.x ) subnet (eks: 255.255.255.0) gateway (eks: 192.168.0.1) DNS'er (der er normalt 2 stk)
på den PC der så ikke kan komme på nette så giv den manuelt de informationer, det eneste du skal være opmærksom på er at IP'en SKAL være en anden end den de andre har (tag eks en høj IP som 130, så din IP ende på .130) subnet, gateway og DNS'er skal være de samme som på resten af PC'erene.
men prøv først at flyt stikket i hub/switchen og se om det hjælper
prøv at aktiver DHCP så? højre-klik på andre computere/netværkssteder -> egenskaber -> højre-klik på din LAN forbindelse -> egenskaber -> under TCP/IP sæt IP og DNS til at automatisk hente IP og DNS
så når du sætter den under TCP/IP til automatisk at hente IP, hvad sker der så? hvis du laver en ipconfig /all står DCHP som aktiveret? har du prøvet at genstarte den? har du prøvet at sætte den over i en port hvor en af de PC'ere som virker sidder?
så virker det stadig ikke. ja den gør ja har prøvet at genstarte den, men det virker heller ikke og har prøvet at sætte den i alle de forskellige porte, men det gør ingen forskel
er du sikker på at du bruger en router? normalt brugere routere 10.0.0.x eller 192.168.x.x da disse IP'er er rene LAN ip'er og virker ikke på internettet
prøv at fjern en af dine andre PC'er fra switchen (så den ikke er på nettet) prøv så at lav en ipconfig /renew på den PC der ikke vil på nettet og se om den så får en anden IP
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.