Avatar billede nnancke Nybegynder
22. marts 2004 - 12:18 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Windows 95 logon på et windows 2003 domæne.

Hey
Hvordan bliver det muligt, at logge på et windows2003 domæne med en windows95 maskine?.
Jeg har prøvet følgende:
-Tilrette hosts filen på win95.
-Flytte PDC rollen fra win2003 DC til en win2000 DC.
Hvad mangler jeg mere ???.
Avatar billede nnancke Nybegynder
22. marts 2004 - 17:14 #1
Jeg har efter nogle timer fundet en brugbar løsning :-).
Der ligger en DSClient på windows2000 srv cd'en.
Installationen af denne klient gør det muligt for win95 maskiner at tilgå shares mm.
Avatar billede webkaj Nybegynder
24. marts 2004 - 22:02 #2
Hej... se evt de svar jeg selv har fået på næsten samme spøgsmål "Windows 98 klienter på 2003 server"
Avatar billede nnancke Nybegynder
25. marts 2004 - 13:57 #3
Tjaaa, webkaj
Du var jo den eneste der svarede, så du får point :-).
Tak for hjælpen.
Avatar billede webkaj Nybegynder
25. marts 2004 - 15:43 #4
Tak... Håber at du får held med at få det til at virke.. men de fleste er enige om at win95 maskiner ikke kan koble op mod win 2000/2003 domæner :-( Jeg har selv prøvet med win 95 PC'er, desværre uden held, med Win98 gik det lidt bedere.. men ikke helt godt.. Erfaring viser måske at man ikke kan koble win95/98 PC'er op mod win2000/2003 servere. men man kan (med lidt held) godt få fat i delte mapper/printere på serveren.
Avatar billede lap Nybegynder
28. marts 2004 - 01:05 #5
Der er ingen problemer i at logge en win95/win98 på imod et w2k3 domæne. Som det er blevet konstateret, så skal dsclient installeres på win95 - det er ikke nødvendigt på win98, men det kan anbefales.

Win95 vil herefter domæne logon validere imod en hvilken som helst DC, hvorimod win98 uden dsclient kan kun validere imod pdc-emulator.

Selvfølgelig er der ingen group policy som vil virke....
Avatar billede lap Nybegynder
08. juni 2004 - 21:24 #6
takker for points - vil lige tilføje, at alle udgaver af windows95 har behov for DSclient - OG windows98 first edition har også behov for DSclient.

Derimod har windows 98 second edition ikke behov, men vil til gengæld så kun validere imod pdc-emulatoren - og hvis man vælger at installere DSclient alligevel, så validerer den imod alle DC