Avatar billede ambs Nybegynder
23. marts 2004 - 13:22 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Hjælp til Excel

Hejsa

Jeg sidder med et regneark, hvor jeg mangler en formel for blive færdig, men da jeg ikke er den største haj til excel, ved jeg ikke hvordan den skal se ud, så jeg håber at der er nogen der kan hjælpe.
Formlen skal kunne følgende.
Felt "A" skal indeholde formlen, som skal være udformet nogenlunde sodan her: Hvis der står et tal i felt "B" skal den udføre E17+B18-C18, men hvis felt "B" er tomt, så skal den sætte - ind, kan man det og hvis man kan hvordan ser formlen ud, på forhånd tak.

André
Avatar billede najabm Praktikant
23. marts 2004 - 13:29 #1
Hej André!

Er det en dansk udgave af Excel eller en engelsk?
Jeg er ikke hel med på hvad der skal ske hvis felt "B" er tomt?

Naja
Avatar billede hobbez Nybegynder
23. marts 2004 - 13:30 #2
=HVIS(B3<>"";E17+B18-C18;"-")

/Rob
Avatar billede hobbez Nybegynder
23. marts 2004 - 13:32 #3
Forklaringen får du også lige

=HVIS(B3<>"";E17+B18-C18;"-")

betyder

=HVIS: Hvis :o)

(B3<>"": B3 er forskellig fra INGENTING

;E17+B18-C18: Så indsæt resultatet af denne beregning

;"-"): Ellers lave en streg.

Hvis du bruger US version, så skal HVIS ændres til IF

/Rob
Avatar billede ambs Nybegynder
23. marts 2004 - 13:51 #4
Mange tak hobbez, det var lige det jeg skulle bruge 100 point ryger straks i den retning.

André
Avatar billede hobbez Nybegynder
23. marts 2004 - 14:10 #5
Velbekomme - og tak for point :o)

/Rob