Avatar billede zaibot Nybegynder
23. marts 2004 - 13:50 Der er 6 kommentarer og
3 løsninger

Format af USB HD som ikke har noget "bogstav"

Jeg har en ekstern Maxtor USB HD, som er Linux formateret.
Nu har jeg fået WinXP på min IBM X23 igen, og når jeg tilslutter min eksterne USB HD ser WinXP den straks, og efter et par sek står der "din nye enhed er klar til brug".
Fint nok indtil videre...
MEN drevet findes ikke under Denne Computer (nok fordi den er Linux formatteret).
Men hvordan får jeg den FAT32 ell NTFS formateret?
Jeg har prøvet at køre fdisk, men der kan drevet ikke ses.
Under Enhedshåndtering kan man godt se drevet, og alt ser fint ud.
Hvad gør jeg...?
Avatar billede nva Praktikant
23. marts 2004 - 13:55 #1
Når du kan se drevet under enhedshåndtering kan du vel bare højreklikke og vælge formatér ?
Avatar billede kenp Novice
23. marts 2004 - 13:56 #2
du skal ind under Diskhåndteringen ;) og ikke enhedsorienteringen som nva skriver.
Avatar billede nva Praktikant
23. marts 2004 - 14:04 #3
kenp --> Jeg tror du skal kigge lidt nærmere på det jeg skrev :-)
Avatar billede kenp Novice
23. marts 2004 - 14:08 #4
men du kan altså ikke formater under enhedsorinteringen ;)
Avatar billede nva Praktikant
23. marts 2004 - 14:16 #5
kenp --> Nå det var det du mente - jeg så kun at du brugte ordet 'orienteringen', hvilket jeg jo ikke skrev. Men du har helt ret - det hedder 'diskhåndteringen'
Her er lidt info : http://www.wintip.dk/xp/tools/diskmgmt.htm
Avatar billede zaibot Nybegynder
23. marts 2004 - 17:42 #6
Ja nu er jeg jo lidt i tvivl om hvem der skal have point?!? Men jeg har da fået ordnet disken ;o)
Tak skal I have!
Avatar billede kenp Novice
23. marts 2004 - 18:02 #7
bare giv dem til nva.
Avatar billede nva Praktikant
24. marts 2004 - 07:58 #8
For min skyld kan vi da godt dele - trods alt fik jeg blandet ordene lidt rigelig :-)
Avatar billede kenp Novice
24. marts 2004 - 08:01 #9
*GG* ok