Avatar billede papacs Nybegynder
23. marts 2004 - 15:15 Der er 1 kommentar og
1 løsning

omdøbe en stak filnavne så mellemrum i filnavn fjernes

Hejsa jeg har en ordenlig stak billeder der har navne ala "fest kbh 01.jpg" det duer ikke rigtig når jeg lægger dem op på en hjemmeside pga mellemrummet kan jeg ikke omdøbe samlige billeder så de kommer til at hedde ala "festkbh01.jpg" har forsøgt med en dospromt rename *.* men det ku jeg ikke få til at funke
Avatar billede Slettet bruger
23. marts 2004 - 15:19 #1
Jeg mener IfranView kan klare den for dig:
http://download.com.com/3000-2192_4-10223761.html?tag=just_in
Avatar billede nmh Nybegynder
23. marts 2004 - 15:25 #2
Du kan køre et lille VBscript, som klarer sagen. Gem nedenstående i en txt-fil med navnet rename.vbs f.eks.
Læg filen i det katalog, hvor dine filer ligger.
Når du klikker på ikonen vil ALLE filnavne i kataloget få fjernet alle mellemrum.

Option Explicit

Dim fso:    Set fso = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Dim N

Sub Main
  Dim CurrentFolder: Set CurrentFolder = fso.GetFolder(".")
  NewFileNames CurrentFolder
End Sub

Sub NewFilenames (ByVal Folder)
  Dim Files: Set Files = Folder.Files
  Dim File, Name
  For Each File In Files
    Name=File.name
    Name=Replace(Name," ","")
    File.Move Name
    N=N+1
  Next
End Sub

Main
MsgBox N & " filer er omdøbt"