Avatar billede pagman Nybegynder
23. marts 2004 - 23:25 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

PHP Include

Jeg er igang med en HTML hjemmeside, og vil gerne lave en include del af siden så jeg ikke skal skrive det samme på alle mine sider. ( hvis det skal rettes )
Men jeg ved ikke hvad denne comando hedder, ved kun det er:
<? include("filnavn")

men ved ikke om der også skal stå noget i den fil jeg vil include??

tak for jeres tid..  c".)
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
23. marts 2004 - 23:38 #1
Nej det er faktisk bare som du skriver
<?
include(fil.php");
?>
Avatar billede pagman Nybegynder
23. marts 2004 - 23:39 #2
hmm du mener vel
<?
include("fil.php");
?>

håber jeg !!  c",)
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
23. marts 2004 - 23:39 #3
Så vil din fil.php blive indlæst på siden hvor du bruger include
Avatar billede pagman Nybegynder
23. marts 2004 - 23:42 #4
så hvis jeg skriver:  hej..
i min fil.php  skriver den hej på min side??
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
24. marts 2004 - 07:11 #5
Ja
Avatar billede pagman Nybegynder
24. marts 2004 - 12:08 #6
Hey jeg har fundet svaret.. og det var ikke helt som du sagde.. men du får den aligevel...!! tak for din tid.. :)

SVARET: php kan kun laves i .php jeg havde lavet min side i html.
og når man skal include noget der er i html skal der stå "HTML" i starten og slutningen af teksten, inde i filen. dette vil include det du har lavet i html.