Avatar billede mike@work Praktikant
24. marts 2004 - 09:34 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Regular expression - Grap alle <p>

Jeg fatter minus af Reg. Exp. - Derfor søger jeg en smule hjælp.

Jeg har en HTML side som jeg gerne vil skære op. Måden er at finde følgende:
            <tr>
              <td>
                <p>
                  <!--- EN MASSE TEKST --->
                </p>
              </td>
            </tr>

pt. bruger jeg "<p>([^>]*)</p>" og den virker også ok, så længe der ikke er nested <p> tags.

Hvordan katten kommer jeg uden om det problem ?

Jeg forstillede mig at man søgte på "<td><p>" og "</p></td>" - men jeg kan ikke find udaf at håndtere mellemrumene og linjeskiftet i mellem <p>-tagget og <td>-tagget.

Pls. help me !
Avatar billede mike@work Praktikant
24. marts 2004 - 09:34 #1
Ps. Det er "kun"
                <p>
                  <!--- EN MASSE TEKST --->
                </p>
Jeg er intresseret i at fange !
Avatar billede mike@work Praktikant
24. marts 2004 - 10:35 #2
Er der slet ingen ?
Avatar billede eagleeye Praktikant
24. marts 2004 - 20:01 #3
Hvordan bruger du det?  og hvad skal der ske hvis der er nested <p> tags?

Men måske dette kan hjælpe lidt, som kan finde nested [quote] [/quote] tags:

Function RegEXPMaker(strInput)
    dim tempStr
    Set regex = New RegExp
    regex.Global = True
    regex.IgnoreCase = True
    regex.Pattern = "\[QUOTE=(.*?)\](.*?)\[/QUOTE\]"
    tempStr = regex.Replace(strInput,"<fieldset><LEGEND style=padding-bottom:5px>$1 skrev følgende:</LEGEND>$2</fieldset>" )
    if regex.test(tempStr) then tempStr = RegEXPMaker(tempStr)
    RegEXPMaker = tempStr
    Set regex = nothing
End Function

strTest = "[Quote=TheFatMan][quote=Navn her]test[/quote]test2[/Quote]adfad[Quote=Navn igen]hadfhdf dfadf adf[/quote]"

response.write "<strong>After String:</strong><br>" + RegEXPMaker(strTest )+ "<br>"
Avatar billede mike@work Praktikant
23. maj 2006 - 20:53 #4
ååh hvad - Mon ikke den skal lukkes ?!
Eagleeye - drop et svar !
Avatar billede eagleeye Praktikant
23. maj 2006 - 21:20 #5
ok så kommer der et svar :-)