Avatar billede lhawk Nybegynder
25. marts 2004 - 13:04 Der er 5 kommentarer

Finder kun server vha. IP

Hej

Vi har et problem med at serveren ind imellem kun kan findes hvis man søger på dens IP adresse og ikke på dens navn.
Vores klienter har et par drev tilkoblet som er tilsluttet ved hjælp af serverens navn. Disse er så frakoblet når serveren kun kan findes ved søgning på IP.
Oftest er problemet hvis klienten har stået slukket i et godt stykke tid.
Håber på lidt hjælp.
Avatar billede inglenook Praktikant
25. marts 2004 - 13:19 #1
Paa klient maskinerne i C:\WINNT\system32\drivers\etc findes en fil kaldet hosts. Indsaet ip-adresse og servernavn i denne fil saadan:
xxx.xxx.xxx.xxx servernavn
Avatar billede lhawk Nybegynder
25. marts 2004 - 13:37 #2
Tak for hurtig kommentar inglenook.
Har tidligere kun brugt lmhosts.
Hvis din løsning virker har du gjort dig meget fortjent til dine point.
Avatar billede inglenook Praktikant
25. marts 2004 - 13:42 #3
Den boer virke, bare husk at du maa saette det i hosts filen paa alle klienter. Jeg mener hosts filen ligger samme sted paa WinXP, men paa Win98/WinME er den i C:\Windows. Pas paa ikke at give filen en extension (f.eks .txt) naar du gemmer den.
Avatar billede vinskov Nybegynder
29. oktober 2004 - 16:44 #4
Det er DNS på dine klienter der ikke fungerer optimalt. Peger dine klienter på en DNS server der kender den server de skal tilgå??? Hvis ikke kan du ikke pinge dens hostnavn kun dens ip-adresse!!
Avatar billede inglenook Praktikant
09. marts 2008 - 10:14 #5
lukketid ... ?