Avatar billede mikh Juniormester
25. marts 2004 - 15:58 Der er 5 kommentarer

Ændring af path i Common Dialog

Styresystem: Win 2000 og XP.

Beskrivelse:
Jeg er i gang med et projekt, hvor der først importeres eksterne data til et regneark i Excel.
Disse data gennem går derefter adskillige beregninger og spredes ud i 15-20 regnark i projektmappen.
Når beregningerne er slut, kopieres de relevante resultater over i Word, som en endelig rapport til slutbruger.
Undervejs kan bruger foretage en række valg, som præsenteres i 5-6 dialogbokse.
Det meste er styret af VBA.

Spørgsmål:
I en dialogboks vælger man via en knap til Common Dialog henholdsvis sti og fil for den skabelon, man ønsker at bruge i Word.
Jeg får hele tiden den sidst brugte sti op som default OGSÅ selv om jeg lige før CommonDialog1.ShowOpen bruger InitDir dvs at jeg oiplever at InitDir IKKE har nogen virkning.
Jeg har tidligere prøvet ChDir også uden virkning.

Her er koden:
Private Sub cmdGennemse1_Click()
  CommonDialog1.InitDir = "C:\Program Files\Microsoft Office\Templates\1033\Eget design"
  CommonDialog1.ShowOpen
  txtStiSkabeloner.Value = Sti(CommonDialog1.Filename, "\")
End Sub

”Sti” er en funktion, som udtrækker stien af strengen.
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2004 - 20:23 #1
Jeg har lige testet det i VB og der funker det perfekt, jeg kan ikke teste det i VBA da min Word brokker sig over noget med ukorrekt licensering, hvad den så mener med det. Men det er jo samme komponent der bruges.

Kunne det være din CommonDialog der måske var for gammel eller ikke passer til dine programmer? Den jeg testede med i VB har version 6.0.84.18.
Avatar billede mikh Juniormester
26. marts 2004 - 14:52 #2
Hej bertie

Jeg har samme version som du på en PC med Win2000 og vb 6. Det er den samme jeg bruger i VB og VBA. Har du husket at registrere den under VBA?

Jeg vil lige teste i VB før jeg går videre, meeen det var jo i VBA jeg ville have det til at fungere. Har du ideer til workaroud?

Mvh

mikh
Avatar billede Slettet bruger
26. marts 2004 - 21:17 #3
Jeg aner faktisk ikke hvordan jeg registrerer den til at virke under vba, gik ud fra at den bare virkede :-)
En workaround synes jeg ikke lige at kunne finde desværre.
Avatar billede speedo Nybegynder
11. april 2004 - 16:05 #4
Hmm
Avatar billede Slettet bruger
12. april 2004 - 15:13 #5
speedo> Hvad i al verden har du gang i, det er nu 2. sted du bare smider et svar med hmm i?