Avatar billede mpej Nybegynder
25. marts 2004 - 18:33 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Støj fra NorthQ

Hej eksperter!

Jeg synes nu ikke min NorthQ 4001 er helt så støjsvag som jeg havde regnet med. Er der nogen der har en idé til hvordan den kan gøres mere støjsvag uden de store problemer? Det virker ikke til at den behøver at kører så kraftigt - luften der kommer ud af den er kølig, min CPU er 49 (har tidligere kørt omkring de 65 i et års tid uden problemer, men har købt en mere støjfri køler siden), og mit MB ligger under 30°...
Kan man f.eks. nedsætte hastigheden på strømforsyningens blæser?
Avatar billede edbmongolen Nybegynder
26. marts 2004 - 04:52 #1
nedsætte hastigheden på strømforsyningens blæser Ja det findes på nogle modeller hvor der er en lille skrue knap til trinløs regulering af blæser.
Elers findes der Noisekiller http://www.bjtrading.dk/menu.asp under kabinet.
Avatar billede mpej Nybegynder
30. august 2006 - 19:02 #2
Jeg endte med at indsætte en anden blæser og lave lidt fiksfakseri med et molex, så jeg fik et 5volt stik. Det har holdt i et par år uden problemer.