Mærkeligt problem med hastighed
Vi har lige fået bredbånd i den by jeg bor i, og det er ca. en 10Mbit forbindelse. Min download hastighed er helt normal når jeg downloader fra nettet osv, men jeg har et problem når jeg sender og modtager filer på MSN Messenger.Når jeg modtager eller sender til en ven som også har en 10Mbit forbindelse, men bare i en anden by er hastigheden også normal(ca. 1Mb/sek). Men hvis jeg prøver at sende eller modtager filer fra en ven som bor i min by og har samme internetudbyder som mig uploader den og downloader den med max 4-5 KB/sek.
Vi har prøvet at undersøge alt men kan ikke finde ud af hvad der er galt. Når vi går ind på Myip.dk har vi den samme IP adresse hver det er også noget der undrer mig, fordi hvordan kan 2 forbindelser have samme ip adresse?
