Avatar billede droopy Nybegynder
27. marts 2004 - 18:19 Der er 3 kommentarer

Styring af DVD film og musik cd'er

Hej Eksperter

Jeg står og mangler et program hvor jeg kan intaste alle mine cd'er. Både musik cd'er og DVD'er.
Programmet må gerne kunne bruges via en webside med en database eller bare et program der køre på windows med en database bag hvor man kan tage en backup.

Er der nogen af jer der kender sådan et program?

-DroopY
Avatar billede chalde Seniormester
27. marts 2004 - 18:34 #1
Jeg ved ikke om det er præcist det du søger:
http://www.whereisit-soft.com/
Men det kan meget. Jeg bruger det selv til mine cder (musik/backup/demo/osv.)
Det med databasen ved jeg dog ikke om det kan (det har sin egen, men ved ikke om det kan eksportere til andre formater)
Avatar billede droopy Nybegynder
27. marts 2004 - 20:08 #2
Det er ikke et must at det hele køre op imod en database. Bare det er nemt at tage sikkerheds kopi af og geninstaller på en ny maskine hvis nu maskinen går kold og man mister 50 timers arbejde. :)
Avatar billede chalde Seniormester
27. marts 2004 - 20:44 #3
Alt dit arbejde ligger i en enkelt fil, så det er bare at kopiere denne fil.
Og den fylder ingenting. Min database indeholder ca 180 cder indtil videre, og filen fylder ca 2.5mb.
Jeg har så ikke valgt at bruge diverse udvidede informationer, såsom ikoner på filer/billeder osv...
Men du kan jo prøve programmet (trial/shareware/lite udgave) og se om det er noget (det er ikke gratis desværre, men alle pengene værd hvis man skal holde styr på mange cder).